خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی خبر داد:

بیش از ۵۰ نفر از امدادگران خراسان شمالی به تجهیزات امداد نجات مجهز شدند

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۴۷۲

با توجه به اهمیت تربیت نیرو از‌‌ همان منطقه برای استقرار در پایگاه‌های جاده‌ای، از امروز تربیت نیرو در‌‌ همان منطقه انجام می‌شود تا تیم‌های اولیه امکان سنجی حوادثرا سریع‌تر انجام داده و سرعت عمل در عملیات‌ها بیشتر شده و در حداقل زمان امکانات ارسال شود.

برای نخستین بار در خراسان شمالی، ۵۶ نفر از امدادگران برگزیده هلال احمر استان به تجهیزات امداد و نجات شخصی و انفرادی مجهز شدند.
به گزارش خبرنگار ایلنا از بجنورد مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در همایش آماده سازی و تجهیز نجاتگران طرح امداد و نجات زمستان سال جاری گفت: باید امکانات اولیه کار به صورت انفرادی و شخصی به امدادگران تحویل داده شود.
حامد سجادی، با اشاره به فعال بودن ۵ هزار امدادگر در استان، تصریح کرد: در این میان ۵۶ نفر از امدادگرانی که بیشترین فعالیت را در صحنه داشته‌اند، به تجهیزات امداد و نجات شخصی مجهز شدند.
وی اعتبار هزینه شده برای خرید تجهیزات شخصی این امدادگران را مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه خراسان شمالی، استانی پرحادثه از لحاظ شرایط آب و هوایی، حوادثجاده‌ای، سیلاب و زلزله و کوهستان است می‌طلبد تا امدادگران برای روزهای سخت تربیت شده و همیشه آماده و گوش به زنگ باشند.
وی با تاکید بر اینکه فلسفه وجودی پایگاه‌های بین جاده‌ای صرفا حوادثبین جاده‌ای نیست، تصریح کرد: باید امدادگران این پایگاه‌ها، محیط اطراف را حداقل تا شعاع ۳۰ کیلومتری تحت پوشش داشته باشند و در حوادثبه عنوان یک تیم عملیاتی پیشرو اقدام کنند.
مدیرعامل هلال احمر استان خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت تربیت نیرو از‌‌ همان منطقه برای استقرار در پایگاه‌های جاده‌ای، از امروز تربیت نیرو در‌‌ همان منطقه انجام می‌شود تا تیم‌های اولیه امکان سنجی حوادثرا سریع‌تر انجام داده و سرعت عمل در عملیات‌ها بیشتر شده و در حداقل زمان امکانات ارسال شود.
وی به مقوله روان‌شناسی حوادثنیز اشاره کرد و بیان داشت: امدادگران با آگاهی از این مقوله باید بدانند در شرایط حادثه‌ای چگونه رفتار کنند تا آرامش در محیط برقرار شود.
سجادی در پایان بر تبعیت امدادگران از پلیس به عنوان فرمانده حوادثجاده‌ای و عمل به تشخیص آن‌ها و کنترل هر روزه امکانات و خدروهای در اختیار برای جلوگیری از مشکلات احتمالی تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز