خبرگزاری کار ایران

رعایت اصول نظام مهندسی در شهرسازی آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۹۲۵

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: اصول شهرسازی بایستی با نظر و مشورت متخصصین سازمان نظام مهندسی ساختمان صورت گیرد تا از بروز آسیب های اجتماعی در شهرها جلوگیری شود.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: اصول شهرسازی بایستی با نظر و مشورت متخصصین سازمان نظام مهندسی ساختمان صورت گیرد تا از بروز آسیب‌های اجتماعی در شهر‌ها جلوگیری شود.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا عزیزی با اشاره به اینکه از منظر علمی حداکثر ۱/۸ مردم هر شهری بایستی در حاشیه شهر‌ها سکنی گزینند اظهار داشت: وقتی اصول مهندسی و جامعه‌شناسی در مدیریت‌ها رعایت نشود جمعیت حاشیه شهر‌ها از نرم استاندارد خارج می‌شوند که این فاجعه آمیز است.

وی افزود: هم اکنون در مشهد بیش از ۳۰درصد مردم در حاشیه شهر زندگی می‌کنند و آسیب‌های اجتماعی زیادی می‌بینند که تبعات آن دامن ساکنان مرکز شهر رانیز می‌گیرد.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هم اکنون از جمعیت ۱۰۹ هزار نفری مردم بجنورد ۷۰ هزار نفر در حاشیه شهر زندگی می‌نمایند که علت اصلی آن نپرداختند به نقش با اهمیت و نظر ضروری متخصصین نظام مهندسی و کار‌شناسان اجتماعی است.

عزیزی با بیان اینکه در خرداد ماه سال جاری ظرف ۳ هفته در بجنورد ۶ قتل صورت گرفت؛ گفت: اگرنظرات مهندسین اصول شهرسازی، روان‌شناسان و کار‌شناسان جامعه‌شناسی در امر شهرسازی مشارکت داده می‌شد هیچ زمان این اتفاقات رخ نمی‌داد.

وی همچنین با غیر ضروری دانستن تقاطع غیرهمسطح بجنورد تاکید کرد: هزینه‌ای که در ساخت و ساز این تقاطع غیرهمسطح و غیرضروری در بجنورد شده بایستی در نوسازی بافت فرسوده این شهر صورت می‌گرفت تا مقاومت منازل و ساختمان‌های این قسمت در برابر زلزله‌های ۴یا ۵ ریشتری به بیش از ۶ ریش‌تر افزایش می‌یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز