خبرگزاری کار ایران

کارشناس صنایع ساختمانی اداره کل استاندارد استان اصفهان:

کارخانجات تولید بتن در اصفهان با کیفیت و دارای پروانه استاندارد هستند

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۵۱۹

در زمان اجرای عملیات ساختمانی نظام مهندسی و مهندسین ناظر، باید نظارت بیشتری بر استفاده از مصالح ساختمانی با کیفیت مطابق با استاندارد داشته باشند.

بتن جزء اصلی ساختمان است که در اسکلت ساختمان، نقش بسیار مهمی در فشار و برش ساختمان دارد. پس مهندسان و ناظرین ساختمان باید به این مهم در ساختمان‌ها توجه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، کار‌شناس صنایع ساختمانی اداره کل استاندارد استان اصفهان، بااشاره به تولید بتن در اصفهان افزود: در بعضی از واحد‌ها، برای تولید بتن از مصالح غیر مرغوب و غیر استاندارد استفاده می‌شود که این بتن‌ها در آزمایشات رده مقاومت، کارایی و وزن حجمی نامرغوب تشخیص داده می‌شوند.

مهدی جوانی بیان داشت: در بتن رده مقاومت از ۲۰تا۴۰ بوده و بتن پرمقاومت نیز در رده ۴۵ و بالا‌تر قراردارد، هم اکنون دراستان اصفهان ۱۶ واحد تولید بتن دارای پروانه استاندارد با رده مقاومتی c۴۰فعالیت می‌کنند که دارای پروانه استاندارد هستند.

وی تاکید کرد: به تازگی ارائه استاندارد اجباری دربتن ۴۵ cابلاغ شده که باید واحد‌های تولید بتن دراین زمینه اقدام کنند.

جوانی، بیان داشت: متاسفانه مشکل اصلی که در زمینه بتن وجود دارد زمانی است که بتن تخلیه می‌شود، در حین پروژه ساخت و ساز اداره استاندارد نظارتی ندارد و بعضا کارگران با مخلوط آب با بتن، باعثاز بین رفتن و عدم مرغوبیت بتن می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در زمان اجرای عملیات ساختمانی نظام مهندسی و مهندسین ناظرباید دقت و نظارت بیشتری بر استفاده از مصالح ساختمانی با کیفیت مطابق با استاندارد داشته باشند، گفت: خوشبختانه در اصفهان اکثر کارخانجات تولید بتن استاندارد هستند.

کار‌شناس صنایع ساختمانی اداره کل استاندارد استان اصفهان با اشاره به اینکه بیشترین واحد‌های تولید بتن درشهرستان اصفهان مستقر هستند، ادامه داد: مرکزیت واحدهای تولید بتن در اصفهان شامل جاده ذوب اهن، جاده فرودگاه، محمد آباد نایین و غیره است.

وی با اشاره به اینکه در استان اصفهان ۷۵ واحد تولیدی فعال هستند و از این تعداد ۶۵ واحد دارای پروانه استاندارد هستند، ادامه داد: بقیه این واحد‌ها در شرف دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد هستند.

جوانی، با اشاره به اینکه بتن غیر استاندارد در زمان فشار و زلزله مرغوبیت خود را نشان می‌دهد از معایب این نوع بتن گفت و بیان داشت: دراثر هر گونه فشار به ساختمان بتن غیر استاندارد تحمل فشار را نداشته و از هم گسسته می‌شود و گیرایی دربین میلگرد‌ها ندارد.

وی گفت: بتن جزء اصلی ساختمان به شمارمی‌رود و بعد ازاسکلت ساختمان نقش بسیار مهمی در فشار و برش ساختمان دارد. پس مهندسان و ناظرین ساختمان باید به این مهم درساختمان‌ها توجه داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز