خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار خبر داد:

اجرای بیش از یک هزار طرح بزرگ اقتصادی در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۹۶۶۲۱۴

معاون‌هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌ رضوی گفت: هم اکنون دستکم ۱۰ طرح بزرگ اقتصادی در استان آماده بهره‌برداری و هزار و ۲۰۰ طرح بزرگ با سرمایه ‌گذاری چند صد هزار میلیارد تومانی در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، علی رسولیان در مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن و تجلیل از واحدهای تولیدی نمونه استان خراسان رضوی گفت: هر چه نشست‌های ستاد تسهیل را برای رفع موانع تولید برگزار کنیم و کلینیک صنعت راه‌اندازی نماییم، تا زمانی که سیاست‌های درست برای حمایت از تولید اعمال نشود، فضای کسب و کار بهبود نمی‌یابد.

وی افزود: باید فرآیند صدور جواز کسب و کار و شیوه‌نامه‌ها و قوانین برای ایجاد آنها آسان شود و سیاستهای جدی حمایت از تولید اجرا گردد.

معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در شرایط سخت اقتصادی به سر می‌بریم و این استان با مشکل جدی تامین مواد اولیه و صادرات مواجه است اما همچنان واحدهای صنعتی مشغول تولید هستند و ما از اختیارات نداشته خود برای تامین مواد اولیه و ترخیص آن از گمرک استفاده خواهیم کرد.

وی با اشاره به نشست روز گذشته خود با نیکزاد، نایب رییس مجلس شورای اسلامی در زمینه زعفران گفت: پنج پیشنهاد برای رفع مشکلات زعفران در این نشست پیشنهاد کردم که همه آنها درخواست فعالان اقتصادی استان بود اما مسوولان خراسان رضوی در اجرای هیچ یک از آنها از اختیارات لازم برخوردار نیستند.

رسولیان افزود: با وجود همه مشکلات اقتصادی، شاخصهای اقتصادی خراسان رضوی در بسیاری از بخش‌ها از استان‌های دیگر کشور بهتر است و هم اکنون دستکم ۱۰ طرح بزرگ اقتصادی در استان آماده بهره‌برداری و هزار و ۲۰۰ طرح بزرگ با سرمایه‌گذاری چندصدهزار میلیارد تومان در حال اجراست.

وی ادامه داد: امروز رئیس‌جمهوری بزرگترین کارخانه کاشی و سرامیک شرق کشور با سرمایه‌گذاری هشت هزار میلیارد ریال را در سرخس افتتاح کرد.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: از یک سال و نیم قبل در راستای توسعه تولید گوگرد، اجرای پنج طرح بزرگ گوگردی در سرخس آغاز شد که امروز سه طرح آماده بهره‌برداری شده است.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون صدور پروانه‌های بهره‌برداری در خراسان رضوی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش قابل توجهی داشته و در این مدت پرداخت تسهیلات بانکی ۳۰ درصد رشد کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز