خبرگزاری کار ایران

در اقدامی پسندیده صورت گرفت؛

نجات جان شش نفر با اهدای اعضای پرستار مرگ مغزی در مشهد

asdasd
کد خبر : ۸۶۱۸۷۱

اهدای اعضای پرستار مرگ مغزی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، موجب نجات و ادامه زندگی شش بیمار نیازمند به عضو شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در تشریح این خبر اظهار کرد: در نهصدو هفتادویکمین (۹۷۱) عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی آقای مصطفی احمر ۲۵ ساله که از بخش ICU پشتیبان بیمارستان امام رضا (ع) به واحد فراهم آوری اعضای پیوندی در مرکز پیوند اعضای دانشگاه مشهد معرفی شده بود، پس از انجام مراحل تأیید مرگ مغزی و رضایت خانواده وی در بیمارستان منتصریه تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت .

دکتر ابراهیم خالقی خاطر نشان کرد: کلیه های زنده یاد مصطفی احمر به آقای ۳۳ ساله ساکن تربت حیدریه و آقای ۳۱ ساله ساکن بردسکن که سالها از نارسایی کلیه رنج می بردند و با دیالیز تحت درمان بودند به صورت رایگان اهدا و پیوند شد.

وی افزود: کبد مرحوم مصطفى احمر نیز جهت پیوند به بیمارستان بوعلی سینا شیراز ارسال شد.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: همچنین قرنیه های زنده یاد مصطفی احمر نیز جهت پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارسال شد.

وی گفت: قسمتی از پوست مرحوم جهت پیوند به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) ارسال شد.

مصطفی احمر پرستار شاغل در شبکه بهداشت و درمان تربت جام بود که بر اثر سانحه دچار مرگ مغزی شد و در نهایت با اهدای اعضایش نجات بخش شش بیمار نیازمند به عضو شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز