خبرگزاری کار ایران

معاون اداره کل ورزش و جوانان استان مطرح کرد:

افزایش 60 درصدی درآمد خراسان رضوی از واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی

asdasd
کد خبر : ۸۵۰۷۹۰

معاون اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی اقدام خوبی بوده است به طوری که درآمد امسال استان نسبت به مدت مشابه سال قبل از یک رشد 60 درصدی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هوشنگ ولی پور در سفر به بردسکن و در دیدار با مسئولان این شهرستان گفت: 8 درصد از درآمد حاصله از اماکن ورزشی هر شهرستان به همان شهرستان اختصاص پیدا می کند که شهرستان بردسکن در این رابطه 100 میلیون تومان طلبکار است.

وی عنوان کرد: با واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی شهرستان ها به درآمد زایی و خودکفایی دست پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه 110 پروژه نیمه تمام در حوزه ورزش استان داریم، گفت: اکثر این پروژه ها بالای 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و در صورت تامین اعتبار لازم بیش از 80 درصد آنها در ایام دهه مبارک فجر تکمیل و مورد بهره برداری  قرار خواهد گرفت.

معاون اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی از واگذاری برخی از پروژه های ورزشی که امکان تکمیل آن توسط دولت نیست به بخش خصوصی خبرداد و گفت: تاکنون بیش از 20 پروژه قرارداد آن با صاحبان سرمایه دراستان بسته شده است که پس از  درآمدزایی و به دست آوردن هزینه های صرف شده به اداره کل ورزش و جوانان نیز واگذار می شود.

وی اظهارداشت: تا تکمیل پروژه های نیمه تمام ورزشی هیچ پروژه جدیدی در استان  کلنگ زنی نمی شود مگر اینکه  دارای ردیف اعتباری باشد.

ولی پور به مشارکت خیران در حوزه ورزش تاکید کرد و گفت: خوشبختانه شهرستان بردسکن از جمله شهرستان های پیشگام استان در تشکیل انجمن حامیان ورزش است که گام  موثری را می توان در توسعه و پیشرفت ورزش شهرستان برداشت.

وی عنوان کرد:  خوشبختانه بردسکن در اکثر رشته های ورزشی فعال است و دارای حرف در استان و حتی کشور است.

وی برگزاری همه ساله همایش ورزش های پهلوانی و زورخانه ای کشور به میزبانی بردسکن را مهم توصیف کرد و گفت: برگزاری این حرکت فرهنگی ورزشی بردسکن را در کشور پرآوازه کرده است  و  به یک نماد تبدیل شده است.

وی مهم ترین مشکلات اداره ورزش و جوانان بردسکن را پس از کمبود اعتبارات ، کمبود نیروی انسانی  و امکانات و نبود اسپانسر در راستای حمایت از  رشته های قهرمانی و حرفه ای اعلام کرد.

فرماندار بردسکن نیز در این دیدار گفت: خوشبختانه حال ورزش بردسکن با حضور ورزشکاران با اخلاق بسیار خوب است و جدای از همه کم و کاستی هایی که در حوزه ورزش وجود دارد قهرمانانی در رشته های مختلف ورزشی  ازاین شهرستان داریم.

مجتبی شاکری از مراحل ثبت تشکل انجمن حامیان ورزش دراین شهرستان برای اولین بار خبرداد و گفت:  با توجه ویژه دولت تدبیر و امید طی سال های گذشته اعتبارات خوبی به حوزه ورزش بردسکن تخصیص یافته است و امروز شهرستان بردسکن تنها شهرستان استان است که تمامی پروژه های نیمه تمام ورزشی آن تکمیل شده است که ازاداره کل ورزش و جوانان استان نیازمند این هستیم با توجه به  مشکلات و کمبودهایی که در حوزه ورزش بردسکن و روستاها وجود دارد عنایت ویژه ای را به این شهرستان داشته باشد.

وی خواستار عدالت در توزیع اعتبارات به شهرستان های دور دستی مثل بردسکن شد و گفت:از مجموع 500 هزار مترمربع فضای ورزشی تنها 7 هزار متر مربع آن فضای سرپوشیده است که می طلبد با کمک خیران و اعتبارات دولتی خانه های ورزش روستایی را بیش از پیش فعال تر کنیم تا جوانان ونوجوانان روستایی نیز ازامکانات ورزشی برخوردار  شوند.

شاکری به ظرفیت کویر بردسکن در راستای احداث زمین های ورزشی فوتبال و یا والیبال ساحلی اشاره کرد و گفت: حقیقتا  مشارکت خیران در تمامی حوزه ها در بردسکن پیشگام  است و با توجه به اینکه  چمن ورزشی استادیوم شهید اسماعیلی قدیمی ترین چمن ورزشی در شهرستان بردسکن است و از طرفی با توجه به وضعیت خشکسالی و مصرف بیش از حد آب این چمن می طلبد اداره کل ورزش و جوانان استان نسبت به تخصیص اعتبار یک چمن مصنوعی در شهر بردسکن اقدام کند.

فرماندار بردسکن از تخصیص اعتبار برای احداث 3 چمن مصنوعی در شهرآباد، دهستان درونه و رکن آباد نیز خبرداد و گفت: زمین مورد نیاز این چمن ها واگذار شده است که امید است هرچه سریعتر این مهم تحقق پیدا کند. وی همچنین خواستار احداث استخر شنای سرپوشیده در مرکز بخش انابد نیز شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز