خبرگزاری کار ایران

برپایی 4 موکب آستان قدس رضوی در نقاط مرزی مهم ورودی به عراق

asdasd
کد خبر : ۸۱۹۳۶۶

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی برنامه‌های آستان قدس رضوی در کشور عراق و نقاط مرزی ایران را در ایام اربعین حسینی تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، مصطفی خاکسار قهرودی در نشست خبری تشریح برنامه‌های آستان قدس رضوی در ایام اربعین حسینی، گفت: آستان قدس رضوی در چندین قالب در کنار بخش‌های دیگر، تصمیمات و برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده که از حدود دو ماه قبل از ورود به این ایام و به صورت برگزاری همایش‌های مختلف شروع شده است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، افزود: این برنامه‌ها شامل برنامه‌های فرهنگی و عمومی اتفاق افتاد. آستان قدس چند همایش طراحی کرد که اولین آن حدود دو ماه پیش در مشهد با حضور ترکیبی از فعالانی که در ایران هستند و برخی از خدمتگزاران و موکب‌داران کشورهای دیگر مانند عراق، پاکستان، ترکیه، لبنان و هند بود.

وی گفت: همایش دیگری تحت عنوان موکب کلمه برگزار شد که در همین راستا حدود 600 اثر به دست ما رسید و از این تعداد 100 اثر در کتابی به‌عنوان موکب کلمات منتشر خواهد شد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، گفت: با نزدیک‌شدن به ایام اربعین حسینی آستان قدس رضوی برای ارائه خدمات مختلفی مانند خدمات عمومی و پزشکی برنامه‌ریزی‌هایی کرده، همچنین افرادی را برای کمک و ارائه خدمات به موکب‌داران و خادمان حسینی به کشور عراق و نقاط و محورهای مرزی که شامل 6 نقطه است، اعزام خواهد کرد.

خاکسار قهرودی بیان کرد: نیروهای خادم‌یار آستان قدس رضوی با حمایت آستان قدس و کمک‌های مردمی در 6 نقطه مستقر خواهند شد و از زائرانی که وارد ایران شده یا از ایران به سمت عراق می‌روند، ضمن خوش‌آمدگویی، پذیرایی انجام خواهد گرفت.

وی افزود:در نقاط مرزی مهم ورودی به عراق مانند مهران،خسروی و شلمچه 4 موکب برای خدمتگزاری برپا خواهد شد که از 17 مهرماه تا 3 آبان نیروها و خادم‌یاران آستان قدس رضوی مستقر خواهند شد و به زائران خدمت می‌کنند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، ادامه داد: آستان قدس در عراق هم 4 موکب برپا خواهد کرد همچنین از طریق حمایت‌های نیروی انسانی و هم از طریق نیروهای خادم‌یاری و کمک‌های مردمی، در کربلا دو موکب و در کاظمین و سامرا هر کدام یک موکب در بازه زمانی این حرکت برپا می‌شود و تا پنج روز پس از اربعین حسینی نیز این موکب‌ها برپا هستند و به زائران خدمات خواهند داد.

خاکسار قهرودی افزود: در 4 موکبی که گفته شد، در کشور عراق روزانه حدود 115 هزار غذای گرم بین زائران توزیع خواهد شد. در نقاط مرزی ایران، مهران، خسروی و شلمچه، روزانه حدود 150 هزار غذا تقدیم زائران خواهد شد.

وی گفت: خدمات پزشکی و درمانی نیز در نظر گرفته شده که هم از جانب کادر و پرسنل متخصص بیمارستان رضوی و پزشکان خادم‌یار به دو صورت دایرشدن دو ایستگاه درمانی در عراق در مسیر نجف به کربلا با حدود 100 نفر کادر به همراه داروی مورد نیاز و اعزام پزشک همراه کاروان از ایران خواهد بود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز