خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

آغاز ثبت‌نام و احراز هویت کارگران و کارفرمایان از طریق دفاتر پیشخوان دولت

asdasd
کد خبر : ۸۱۲۰۸۴

مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز ثبت نام و احراز هویت کارگران و کارفرمایان از طریق دفاتر پیشخوان دولت خبر داد.

کوروش یزدان در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در مشهد گفت: کارگران برای ثبت نام کارت ملی و پایان خدمت با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت در سراسر کشور اقدام به تشکیل  پرونده الکترونیکی در سامانه جامع روابط کار کنند.

وی افزود: ارتباط کارگران و کارفرمایان از این پس با مجموعه ادارات کار از طریق سامانه جامع  روابط کار بر اساس پرونده الکترونیک تشکیل داده شده است .

وی تاکید کرد: صرفا با یک بار مراجعه برای همیشه و در حقیقت این اقدام احراز هویت کارگری بوده و ربطی به اشتغال در واحد فعلی و آینده آنها ندارد.

یزدان همچنین گفت: سامانه جامع روابط کار قابلیت بهره برداری آن در حال حاضر آماده بهره برداری است و زیر سامانه ثبت شکایات و رسیدگی هیات تشخیص (بدوی ) ظرف چند روز آتی در استان خراسان رضوی هم برای تسهیل و بهره برداری کارگران و کارفرمایان آغاز خواهد شد .

وی در خصوص مزیت های پیش بینی شده این سامانه گفت: جامعه کارگری و کارفرمایی با استفاده از این سامانه علاوه بر کاهش تردد و مراجعات حضوری از اطاله دادرسی نیز جلوگیری و تسریع در رسیدگی و نتیجه را در پی خواهد داشت .

وی تصریح کرد : دیگر زیر سامانه ها نیز به مرور مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت که تا پایان سال ۹۸ کلیه اهداف سامانه بویژه ۱۸ زیر سامانه را حداقل در ۱۲ استان صنعتی و بالابودن جمعیت کارگری که بیشترین مراجعه کننده را دارند فعال کنیم و کلیه نظرات و پیشنهادات شرکایی اجتماعی ذینفع نیز در این روند  مد نظر قرار خواهد گرفت. 

 وی همچنین گفت :جامعه کارگری کارفرمایی در این سامانه ارتباط غیر حضوری تمام فرآیندهای خدمات حوزه معاونت روابط کار به ۴۷ زیر سامانه و آیتم پیش‌بینی شده می‌تواند به واقع مورد استفاده قرار گیرد، یعنی بدون اینکه مراجعه حضوری با حوزه‌های زیر مجموعه وزارت کار داشته باشد باعث بهره وری بیشتر و کاهش مراجعات متعدد فیزیکی به ادارات تابعه در سامانه الکترونیک مهیا خواهد شد.

وی افزود :سوابق در پرونده الکترونیکی هم کارگران و کارفرمایان مادام العمر وجود دارد و مفقود شدن مدارک و یا خطر آتش سوزی و تغییر زمان های رسیدگی و مواردی دیگری که از جمله مشکلات کارگران و کارفرمایان همواره مورد اعتراض بوده دیگر ان شاالله نخواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز