خبرگزاری کار ایران

برای نخستین بار صورت گرفت؛

اختصاص ۱۱ هزار میلیارد تومان در قانون بودجه برای اجرای قانون حمایت از معلولان

asdasd
کد خبر : ۷۸۷۲۵۶

معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: برای نخستین بار در کشور ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار در قانون بودجه امسال برای اجرایی شدن قانون جامع حمایت از معلولان اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد،حمید پور اصغری در اختتامیه همایش تجلیل از خیرین و نیکوکاران برگزیده بهزیستی کشور در مشهد افزود: اجرایی شدن قانون جامع حمایت از معلولان از مهمترین خواسته های این قشر بوده است که در این راستا این میزان اعتبار اختصاص یافته و امید است سازمان بهزیستی بتواند با بهره وری کامل، حداکثر خدمات را از این طریق به جامعه معلولان ارائه دهد.

وی با بیان این شمار خانواده هایی که در نوبت دریافت خدمات از بهزیستی هستند زیاد است و بدون اشاره به آمار این تعداد اظهار کرد: سال گذشته تعداد خانوارهای تحت پوشش بهزیستی با پذیرش همه خانواده های در نوبت دریافت خدمات به حدود دو برابر افزایش یافته است.

معاون سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: به صورت میانگین ۱۰ درصد هر جامعه درگیر معلولیت است که دو درصد این میزان را معلولیت های شدید تشکیل می دهد از این رو تعداد زیادی از خانوارها در کشور گرفتار معلولیت هستند و باید این بخش از جامعه به خوبی دیده و به او خدمت رسانی شود.

پور اصغری با تاکید بر اینکه با اعتبارات محدود دولتی امکان خدمت رسانی به جامعه نیازمند و مددجویان و معلولان وجود ندارد افزود: از خانواده های معلولان نباید غفلت شود و باید خدمات و حمایت های لازم از آنان انجام شود که قسمتی از این حمایت ها در قالب ۲۵ برنامه در قانون بودجه دیده شده است که این برنامه ها علاوه بر معلولان برای بخش هایی مانند زنان سرپرست خانوار، خانوارهای آسیب دیده، آسیب‌دیدگان اجتماعی و سالمندان پیش بینی شده است اما کافی نیست و همچنان حمایت و هدایت و همفکری خیرین را می طلبد.

وی ادامه داد: اشتغال، مسکن، توانمندسازی و مناسب سازی محیط برای تردد معلولان در سطح جامعه و کمک به آنان برای حضور در عرصه های اجتماعی مهمترین ابعاد خدمت رسانی به معلولان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز