خبرگزاری کار ایران

کهیاری خبر داد:

تسهیل روند تولید با راه اندازی سامانه سککوک

asdasd
کد خبر : ۷۸۱۱۳۲

مدیر تأمین منابع مالی و سرمایه‌گذاری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از تسهیل روند تولید با راه اندازی سامانه سککوک در استان خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، فرشاد کهیاری در مراسم رونمایی از سامانه سککوک در شهرک فناوری صنایع غذایی و بیوتکنولوژی شمال شرق کشور که با حضور معاون صنایع کوچک خراسان رضوی و رئیس امور شعب بانک ملی استان، برگزار شد، اظهار کرد: سامانه سککوک، سامانه ای است که روش های جدید تأمین مالی را از طریق برات الکترونیکی برای واحدهای صنعتی و تولیدی انجام می دهد زیرا معتقدیم که نوسازی و بازسازی فقط نباید در حوزه سخت افزاری انجام شود.

وی افزود: در هر شرایط اقتصادی واحدهای صنعتی و تولیدی باید با یکدیگر ارتباط مستمر داشته باشند و برای بهره وری بالا با تعامل و هم افزایی به فضای کسب و کار همدیگر کمک کنند به خصوص در شرایط فعلی که در جنگ اقتصادی و تحریم‌ها هستیم باید درحوزه‌های مختلف در این زمینه نقش اساسی ایفا کنند تا دستاوردهای مثبتی برای همه به ارمغان بیاورد.

وی با بیان اینکه استان خراسان رضوی جزو استان های پیشرو در کسب و کارهای نوین است، تأکید کرد: طرح‌های نوین و روش های جدید به صورت مستمر در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران رصد می شود و هر طرحی که به فضای کسب و کار بتواند کمک کند قطعاً عملیاتی و اجرا خواهد شد.

مدیر تأمین منابع مالی و سرمایه‌گذاری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، خاطر نشان کرد: واحدهای صنعتی و تولیدی که در روش های تأمین مالی مشکلاتی دارند و شرایط استفاده از سامانه را دارند حتما از این سامانه استفاده کنند و از مزایای مطلوبی که دارد بهره ببرند قطعاً 30 تا 40 درصد هزینه های مالی آنها کاهش می یابد.

در ادامه معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی، گفت: در راستای تفاهم نامه همکاری میان صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک و شرکت توسعه تجارت الکترونیک نگین توس، سامانه سککوک در استان آغازبه کار کرد و واحدهای صنعتی استان هم از این پس می توانند برای خرید و فروش کالاها و خدمات مورد نیاز اقدام کنند.

وی افزود: با راه اندازی سامانه سککوک، روند تولید صنعتگران تسهیل می شود و صنعتگران با مراجعه به این سامانه می توانند برای تأمین مواد اولیه و سایر نیازها اقدامات خود را انجام دهند و مواد اولیه خود را بدون پرداخت نقدی و با ضمانت نامه صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک خرید کنند.

علیخواه ادامه داد: در تفاهمنامه‌منعقده ذکر شده صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک، ضمانت‌نامه‌های صادره را با حداکثر مدت اعتبار ممکن و با امکان تمدید صادر می کند که این برای واحدهای صنعتی و تولیدی بسیار مطلوب است.

علیخواه بیان کرد: صنعتگران می توانند برای ورود به این سامانه و نیز کسب اطلاعات بیشتر به نشانی www.sakkook.ir  مراجعه کنند و از خدمات بیشتر بهره ببرند.

وی با بیان اینکه سامانه سککوک قابلیت اتصال واحدهای صنعتی به خصوص کوچک را به بازارهای خارجی دارد، گفت: سامانه سککوک زنجیره تامین چرخه تولید را به خوبی انجام می دهد و صنعتگران می توانند در قالب برات الکترونیکی از آن استفاده نمایند و نیز در یک اکوسیستم فراگیر، ارتباط داخلی و خارجی داشته باشند و فعالیت کنند.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی، خاطر نشان کرد: با حمایت های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، فضای کسب و کار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی رشد مطلوبی داشته و راه اندازی این سامانه هم در جهت حمایت و تقویت صنعتگران انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز