خبرگزاری کار ایران

مهدی زاده مقدم خبر داد:

واگذاری آسان زمین در شهرک‌های صنعتی آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۷۷۹۵۹۶

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی از آغاز واگذاری آسان زمین در شهرک های صنعتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، مسعود مهدی زاده مقدم در این خصوص گفت: انتظار شرکت‌ها از سازمان صنایع کوچک این بود که در دستورالعمل واگذاری زمین به واحدهای تولیدی گشایش‌های بیشتری برای واحدهای تولیدی لحاظ شود که این پیشنهاد بررسی و هفته گذشته به تصویب رسید.

وی اضافه کرد: یکی از این پیشنهادات این بود که زمان بیشتری به واحدهای تولیدی برای تسویه بدهی‌های خود به شرکت‌های شهرک‌های صنعتی داده شود یا مدت زمان تقسیط بدهی‌ها افزایش یابد و سهم پرداخت نقدی واحدهای تولیدی به شرکت‌ها کمتر شود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: اخیراً سازمان صنایع کوچک دستورالعمل مربوط به اعطای تشویقات به واحدهای تولیدی را به همه شرکت‌های شهرک‌های صنعتی در سراسر کشور ابلاغ کرده است و بر اساس آن در دوره زمانی ۱۰ تیرماه تا پایان شهریور ماه امسال در صورتی که واحدهای تولیدی فعال بدهی‌هایشان را پرداخت کنند بین ۵۰ تا ۸۰ درصد از جرایم دیرکرد آنها بخشیده و باقی جرایمشان به صورت یک ساله تقسیط می‌شود.

مهدی زاده افزود: دستورالعمل مربوط به نحوه پرداخت حق انتفاع زمین در شهرک‌های صنعتی توسط سازمان صنایع کوچک اصلاح و مصوب شده است و به زودی به استان‌ها ابلاغ می‌شود که در آن شرایط بهتری برای واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص بهسازی جاده حسن آباد واقع در ورودی شهرک صنعتی توس مشهد نیز گفت: بهسازی روکش آسفالت جاده "حسن آباد" در فاصله سه راه شاندیز تا ورودی این شهرک در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور استاندار خراسان رضوی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد ۴۰ درصد هزینه بهسازی این جاده را شهرداری مشهد، ۳۰ درصد را اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و ۳۰ درصد را نیز واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی توس پرداخت کنند.

اراضی تحت اختیار شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی هشت هزار و ۶۰۰ هکتار است که عملیات اجرایی در پنج هزار و ۴۰۰ هکتار آن انجام گرفته که از این میزان ۶۰۰ هکتار به واحدهای صنعتی تعلق دارد.

دو هزار و ۵۶۹ واحد واحد صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی مستقر هستند که در مجموع ۴۳ درصد از واحدهای صنعتی، ۲۳ درصد از سرمایه گذاری صنعتی و ۳۹ درصد از اشتغال صنعتی استان را در اختیار دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز