خبرگزاری کار ایران

قاضی محبی خبر داد:

جمع‌آوری قلیان‌ها از پشت ویترین مغازه‌ها

asdasd
کد خبر : ۵۰۷۵۳۲

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادسرای مرکز استان خراسان رضوی درهمایش روزجهانی و هفته بدون دخانیات گفت:

به گزارش ایلنا، قاضی محمدبخشی محبی در همایش روز جهانی و هفته بدون دخانیات گفت: براساس تبصره ماده ۷ قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات فروش و عرضه مواد دخانی توسط مراکز فاقد مجوز ممنوع بوده و رستوران‌ها و کافه‌ها چنین مجوزی ندارند به ویژه اینکه این عمل جرم بوده و طبق ماده ٦٨٨مجازات حبس نیز به‌دنبال دارد.

وی افزود: متاسفانه هزینه بالای بسیاری از رشته های ورزشی و تفریحی مانع آن می‌شود که جوانان از آنها برای سرگرمی استفاده کنند و سراغ اعتیاد و استعمال دخانیات نروند.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادسرای مرکز استان خراسان رضوی متذکر شد: برخی جوانان از روی کنجکاوی و حس خود بزرگ‌بینی یا با عنوان تفریح گام در مسیر خطرناک اعتیاد می‌گذارند در حالیکه متولیان امور فرهنگی و تفریحی باید زمینه تفریحات سالم و البته ارزان قیمت را برای جوانان فراهم کنند.

وی با اشاره به قانون جامع کنترل دخانیات و آیین‌نامه‌های آن، هر گونه تبلیغ غیر مجاز را هم جرم دانست و با توجه به اهمیت جرم آن را در صلاحیت دادسرا اعلام کرد و بیان داشت: به‌زودی شاهد اقدامات عملی درباره جمع‌آوری قلیان‌ها از ویترین مغازه‌ها با توجه به تشکیل کمیته کنترل دخانیات خواهیم بود‌.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز