خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی استاندار خرسان رضوی:

آمریکا با بدعهدی در اجرای برجام آبروی خود را برد

asdasd
کد خبر : ۴۴۱۸۸۳

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی با اشاره به سالروز حماسه 9 دی تصریح کرد که ملت ایران در این روز اثبات کرده است که وقتی اصل انقلاب و ارزش های اساسی آن به خطر بیفتد به میدان می آید.

به گزارش ایلنا،  دکتر سید جواد حسینی معاون سیاسی و اجتماعی استاندار حراسان رضوی در جلسه شورای اداری شهرستان کاشمر گفت: ملت ایران در ۹ دی ثابت کردند که وقتی موضوع اصل انقلاب و ارزش های اساسی آن ها به میان می آید، همه به صحنه می آیند و حتی کسانی که به روند انتخابات هم انتقادی داشتند برای ارتقاء نظام اسلامی و رفع فتنه و البته رفع همه ابعاد فتنه پای کار می آیند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به ظرفیت های موجود در شهرستان کاشمر افزود: شهرستان کاشمر علاوه بر ظرفیت های فراوان فرهنگی در ابعاد مختلف، از سرمایه های انسانی بی بدیلی برخوردار است به عنوان مثال نرخ باسوادی در این شهرستان ۹۷ درصد می باشد که البته با این سرمایه های فرهنگی که در کاشمر موجود است و با توجه به اینکه نرخ باسوادی در استان ۹۸ درصد است انتظار بیشتری از کاشمر داریم.

حسینی با اشاره به وجود ۲۸ هزار و ۵۳۶ دانش آموز و ۷۲۰۰ دانشجو در کاشمر ادامه داد: این آمار نشان دهنده سرمایه غنی انسانی در کاشمر است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی به سرمایه های اجتماعی کاشمر اشاره کرد و گفت: بنده در زمانی که موضوع تقسیم استان خراسان بزرگ مطرح بود حدود ۳ هزار صفحه مطلب تحقیقی برای بررسی ابعاد مختلف این موضوع تهیه کردم و به این نتیجه رسیدم که همگنی فرهنگی دیار ترشیز یعنی شهرستان های کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و بخش کوهسرخ با فرهنگ غنی اسلامی و فرهنگ غنی ایرانی از تمامی شهرستان های استان خراسان رضوی بیشتر است.

حسینی بالا بودن میزان مشارکت مردم کاشمر در مسائل اجتماعی و سیاسی و از جمله موضوع انتخابات را از دیگر سرمایه های اجتماعی این شهرستان عنوان کرد.

وی ادامه داد: شهرستان کاشمر دارای سرمایه های غنی اقتصادی است به گونه ای که سهم اشتغال کاشمر ۸/۹۴ درصد است که از سهم استانی که ۱/۸۷ درصد می باشد بالاتر است و همچنین در بخش های خدماتی و صنعت و معدن سهم اشتغال کاشمر از سهم استانی بالاتر است اما متأسفانه در بخش کشاورزی علی رغم آنکه ظرفیت های بی بدیل و ممتازی در کاشمر وجود دارد اما میانگین سهم اشتغال این بخش در کاشمر از میانگین استانی پایین تر است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: تمام دولت های بعد از انقلاب قصد و نیت خیر داشته و خدماتی انجام داده اند اما هنوز در بحث رفاه اقتصادی و اجتماعی تا نقطه هدف فاصله داریم و لذا باید تثبیت ارزش ها را با اصلاح روش ها مد نظر قرار دهیم.

حسینی با بیان اینکه ملت ایران دارای ۵ ظرفیت بی بدیل هستند گفت: هویت دینی، هویت انقلابی، هویت ملی، هویت علمی و هویت خانوادگی ۵ ظرفیت بی نظیر ملت ایران است به طور مثال به عنوان یک کارشناس مسائل خانواده می گویم که در هیچ جای دنیا خانواده به اندازه جامعه ایران دارای اصالت نیست.

وی افزود: وقتی کشور و دین در خطر باشد همه با هم به صحنه می آییم ولی در مدیریت کشور اختلاف نظر داریم که این هم طبیعی است به عنون مثال بنده معتقدم که برخی دولت ها در گذشته روش های مناسبی نداشته اند نه اینکه بگوییم آن ها آدم های بدی بوده اند بلکه معتقدیم باید روش ها را اصلاح کرد.

معاون استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: ما مدعی هستیم که جمهوری اسلامی یک مدل بی نظیر است که می تواند به عنوان راه سوم در دنیا مطرح شود چرا که مارکسیسم و کاپیتالیسم شکست خورده است و امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری مدلی به نام جمهوری اسلامی را مطرح کردند که می تواند راه سوم برای حاکمیت جهان باشد ولی لازم است که برخی روش های خود را اصلاح کنیم.

حسینی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور ادامه داد: در عرصه اقتصادی نه فقط به دلیل ارادتی که به مقام معظم رهبری داریم بلکه از نگاه کارشناسی هم باید بگوییم که اقتصاد مقاومتی، نسخه شفابخش و راه نجات ماست لذا دولت بر روی موضوع اقتصاد مقاومتی به طور ویژه تمرکز کرده است به گونه ای که معاون اول رییس جمهور اعلام کرد که دولت نه تنها برای اجرای اقتصاد مقاومتی مطیع و مشتاق است بلکه حریص به انجام این راهبرد می باشد.

وی همچنین با اشاره به نقض عهد آمریکا در اجرای برجام گفت: نظام اسلامی با استراتژی حکمت، عزت و مصلحت تحت رهبری های مقام معظم رهبری تصمیم گرفت در مسأله هسته ای مذاکره کند چرا که هم تقابل و هم سازش هر دو بد است و جمهوری اسلامی روش تعامل با دنیا را در پیش گرفت.

حسینی افزود: کشور ما در واقع کشورهای ۱+۵ را پای میز مذاکره کشاند و البته هر لحظه ممکن است یکی از آن ها بدعهدی کند و لذا مقام معظم رهبری با نگاه تیزبین خود بارها تذکر دادند که باید مراقب بدعهدی ها بود.

وی ادامه داد: ما در این مذاکرات سند حق خود را گرفتیم و حالا اگر یک کشور بدعهدی می کند در واقع آبروی خود را در دنیا می برد چرا که ما به دنیا نشان دادیم که اهل خرد و منطق و گفتگو هستیم.

معاون استاندار خراسان رضوی در پایان ۵ سیاست اصلی وزارت کشور در سال جاری را امنیت، انتخابات، اقتصاد مقاومتی، تکریم ارباب رجوع و کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز