خبرگزاری کار ایران

پنجشنبه هفته جاری؛

آیین نکوداشت حجت الاسلام «ذاکری» در مشهد برگزار می شود

asdasd
کد خبر : ۴۰۳۴۶۱

مراسم نکوداشت حجت‌الاسلام والمسلمین استاد ذاکری با عنوان همایش تجلیل از الگوی تعلیم و تربیت اسلامی پنجشنبه این هفته در مشهد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد،  دکتر جعفر کبیری در نشست خبری این آئین نکوداشت افزود: امروز جامعه ما نیازمند معرفی الگوهای برتر در عرصه علم و تربیت است و حجت الاسلام والمسلمین ذاکری یکی از الگوهای برجسته در حوزه تعلیم و تربیت است. حجت الاسلام ذاکری از قبل انقلاب در مدرسه شهید مطهری درس می خوانده و از دانشجویان مبارز بوده است.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حجت الاسلام ذاکری، معاونت نهضت سواد آموزی خراسان را عهده دار شد؛ اعزام روحانی به روستاها، بیش از سه دهه تربیت معلم در کوی رضایی مشهد، ریاست دبیرستان علوم اسلامی شهید مطهری و عضویت هیئت امنا و هیئت موسس مجتمع فرهنگی امام باقر(ع) در قاسم آباد، از جمله سوابق و فعالیت های این استاد است.

کبیری تصریح کرد: برگزار کنندگان این نکوداشت در واقع شاگردان استاد ذاکری هستند و این مراسم به صورت خودجوش برگزار می‌شود. او همچنین از ارسال پیام وزیرآموزش و پرورش به این مراسم گفت و یادآور شد: وزیر آموزش و پرورش به مناسبت برگزاری این آیین نکوداشت، پیامی ارسال کرده است که روز پنجشنبه توسط مدیرکل آموزش و پرورش استان قرائت خواهد شد.

وی اظهارداشت: در این مراسم از تمبر استاد ذاکری نیز به پاس تلاش ها و مجاهدت های علمی، پژوهشی و فرهنگی وی رونمایی می‌شود.

رئیس مدرسه عالی شهید مطهری مشهد نیز که برگزارکننده اصلی این مراسم است در تشریح جزئیاتی از این مراسم گفت: نکوداشت استاد ذاکری سومین نکوداشت مدرسه عالی شهید مطهری است و در این مدرسه تا کنون نکوداشت بزرگانی همچون آیت ا... دهشت برگزار شده است.

دکتر حسین محمدیان افزود: قرائت پیام وزیر آموزش و پرورش توسط مدیر کل آموزش و پرورش استان، سخنرانی حجت الاسلام شریعت تبار رئیس بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی و حجت الاسلام صابر اکبری جدی نماینده دفتر رهبر انقلاب در کشور روسیه و پخش مستندی از زندگی استاد ذاکری از جمله برنامه های این نکوداشت است.

وی همچنین به فعالیت های مدرسه عالی شهید مطهری در مشهد اشاره کرد و گفت: مدرسه عالی شهید مطهری در حال حاضر ۸ مجموعه آموزشی فعال در سطح مشهد دارد که پروژه ساخت 2 بنای جدید آموزشی شهید مطهری در حاشیه شهر مشهد نیز تا مهرماه سال آینده تکمیل خواهد شد.

شایان ذکر است مراسم نکوداشت حجت الاسلام و المسلمین استاد ذاکری پنج شنبه ۴ شهریور ماه ۱۳۹۵ در تالار نور واقع در خیابان آبکوه مشهد برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز