خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور

پیگیری ثبت سالروز ورود امام رضا به نیشابور در تقویم ملی

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور از پیگیری ثبت سالروز ورود امام رضا (ع) به نیشابور در تقویم ملی خبر داد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام حاج حسن شاهمرادی روز چهارشنبه در یادمان بنیانگذار آموزش و پرورش نوین سرولایت افزود: تصمیم حاج حسن صادقی در سال ۱۳۰۷ منجر به شکوفایی استعدادهای بسیار زیادی در سراسر کشور شد.

وی با اشاره به اینکه باید از چنین رویکردهایی در سراسر کشور حمایت شود، تصریح کرد: تاسیس مدرسه آن هم در سال‌های بسیار دور قطعا یکی از موفق‌ترین فعالیت‌هایی است که در گذشته صورت گرفته است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تصریح کرد: بسیاری از دانش آموزانی که در مدارس ابتدایی مشغول به تحصیل هستند در آینده‌ای نه چندان دور به افرادی بسیار تاثیر گذار در کشور تبدیل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش مهم‌ترین نقش تربیتی را در جامعه ایفا می‌کند، تصریح کرد: آموزش و پرورش نقش تاثیرگذار و کلیدی در کاهش و رفع مشکلات جامعه دارد لذا ضروری است در این حوزه برای فراهم سازی زمینه رشد و شکوفایی دانش آموزان سرمایه گذاری شود.

حجت الاسلام شاهمرادی ادامه داد: نباید در آموزش و پرورش به زمان‌های کوتاه و کنونی نگاه کرد زیرا هریک از این افراد در آینده منشاء خیر و برکات بسیار زیادی می‌شوند.

وی تصریح کرد: بازسازی ۲۱ مدرسه روستایی در این شهرستان دستاورد دیگری است که باید از آن به نیکی یاد کرد.

افرادی همچون حاج حسن صادقی در سال‌های بسیار دور بدون هیچ گونه چشم داشتی منشا خیر و برکات بسیار زیادی شده‌اند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این مراسم تصریح کرد: سرمایه‌های اجتماعی نقش بسیار زیادی در توسعه پایدار ایفا می‌کنند.

ابوالحسن حقیقی خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش مهم‌ترین نقش را در حوزه توسعه سرمایه‌های اجتماعی ایفا می‌کند.

وی یادآور شد: به دلیل تاسیس نخستین مدرسه روستایی کشور در روستای سرولایت در این منطقه لایه‌های علمی بسیار زیادی نهادینه شده است.

معاون آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: این مدرسه نقطه عطفی در حوزه آموزش و پرورش کشور به حساب می‌آید.

حاج حسن صادقی معروف به «آقای مدیر» بنیانگذار نخستین مدرسه روستایی کشور در سال ۱۳۰۷ است. زمانی که به گفته پروفسور حسین صادقی جراح برجسته قلب و فرزند وی، در شهری همچون یزد هم مدرسه وجود نداشت.

کد خبر : ۳۶۷۸۱۶