خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز ملی فرش ایران مطرح کرد:

نگاه علمی نیاز امروز فرش دستباف است/برگزیدگان المپیادهای کشوری در اولویت پروژه‌های تحقیقاتی

asdasd
کد خبر : ۳۵۲۵۶۰

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: برگزیدگان المپیادهای کشوری فرش دستباف در اجرای پروژه‌های تحقیقاتی مرکز ملی فرش ایران و انتشار کتب و یافته‌های پژوهشی در اولویت خواهند بود.

به گزارش ایلنا، حمید کارگر در مراسم اختتامیه دهمین المپیاد کشوری فرش دستباف در مشهد مقدس اظهار داشت: برگزیدگان این المپیادها و فارغ التحصیلان کارآفرین رشته فرش، در اعزام و پذیرش هیات های تجاری و نمایشگاه‌های داخلی و خارجی فرش دستباف نیز در اولویت قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه برگزاری المپیاد، بهانه ای برای اخذ رویکرد علمی به هنر-صنعت فرش است، افزود: داشتن نگاه علمی، نیاز امروز فرش دستباف است و هنرجویان و تولیدکنندگان فرش باید از تکرار الگوهای گذشته پرهیز نموده و با سلیقه یابی و تولید هدفمند و مطالعه بازارهای هدف, بازارهای صادراتی را گسترش دهند.

کارگر با تاکید بر اینکه همه باید در حوزه فعالیت خود، به نفع فرش دستباف، کاری انجام دهند گفت: طی پنچ سال گذشته، فرش از تحریم ها در رنج بوده است اما با رفع تحریم ها دیگر بهانه ای برای ادامه تولید و صادرات مشابه شرایط قبل از تحریم باقی نمی ماند.

وی تصریح کرد: سلیقه نسل ها و بازار به طور مداوم در حال تغییر است و باید رصد کردن فعالیت کشورهای رقیب، رصد کردن سلیقه نسل جدید و انجام تحقیقات بازاریابی همراه با رویکردهای علمی، مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز