خبرگزاری کار ایران

یک مسئول مطرح کرد؛

۲ هزار و ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان تحت پوشش وزارت علوم هستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۰۸۵۶

مدیرکل سیاست‌گذاری برنامه‌ریزی و توسعه فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: از مجموع ۱۲ هزار و ۵۰۰ شرکت فناور مستقر در پارک‌های علم و فناوری کشور، نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ شرکت‌ دانش‌بنیان وجود دارد که زیر چتر حمایتی این وزارتخانه قرار دارند.

به گزارش ایلنا، امید رضایی‌فر در آیین بزرگداشت پزشک نیکوکار عباس نوریان و عضو انجمن حامیان دانشگاه تربت‌حیدریه افزود: در مدت ۲ سالی که از احیای این معاونت در وزارت علوم گذشته، برنامه محوری ما، حمایت از نقش آفرینی پارک‌های علم و فناوری، گسترش زمینه کاری و ایجاد ظرفیت‌های جدید و به خصوص توجه به ظرفیت‌های بخش خصوصی بوده‌ است.

وی گفت: در همین راستا سعی کردیم برای تحقق برنامه‌های خود، تعامل و هم‌افزایی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را بیشتر از قبل کنیم. برنامه راهبردی دیگر ما که با کمک وزارت امور خارجه و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به جد دنبال می‌شود، موضوع صادرات خدمات و دانش فنی است که علاوه بر آورده ارزی، می‌تواند زمینه تعامل بین پارک‌های علمی و فناوری ایران را، با همتایان خود در خارج کشور فراهم کند.

وی در بخش‌ دیگری ضمن قدردانی از رفتار سخاوت‌مندانه افراد نیکوکار در تعامل با وزارت علوم گفت: به دنبال آن هستیم تا سیستم وقف و انفاق را متحول کنیم تا بتوانیم علاوه بر آنکه بیشتر در خدمت افراد خیر باشیم، این فرهنگ را به نسل آینده نیز منتقل کنیم.

معاون ستاد خیران وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این آیین اظهار داشت: با کمک افراد نیکوکار و در قالب ۱۵ تفاهمنامه اکنون ۳۵ خوابگاه به استعداد هر خوابگاه ۲۰۰ نفر در نقاط مختلف کشور، در حال بازسازی و تجهیز است، تا مهرماه امسال برای دانشجویان قابل استفاده شوند.

محمد عبدالحسین افزود: این رقم بدان معناست که امروز وزارت علوم توسعه فضاهای آموزشی خود را، مرهون افراد خیر و نیکوکار است.

وی در ادامه به برنامه‌های ستاد اشاره و اظهار کرد: در چهار محور  گفتمان مشارکت‌های مردمی، ترغیب بنیادهای حامی دانشگاه‌ها، تدوین  قوانین و مقررات و نیز هماهنگی و هم‌افزایی در فعالیت‌ها با کمک افراد نیکوکار مشغول هستیم.

عبدالحسینی در ادامه با بیان اینکه دانشگاه تربت‌حیدریه در بین دانشگاه‌های کشور از ۲ شاخصه خاص و منحصر به فرد برخوردار است، گفت: نخست آنکه بنیاد خیران حامی این دانشگاه در بین پنج بنیاد برتر دانشگاه‌های کشور قرار دارد.

وی افزود: دوم اینکه از بین ۱۰ ویدئویی که وزارت علوم در پیوند با معرفی خدمات انسان دوستانه نیکوکاران حامی دانشگاه‌های کشور ساخت آن را متقبل شده، ۲ کلیپ نخست به این دانشگاه اختصاص دارد.

در ادامه رئیس دانشگاه تربت‌حیدریه گفت: هدف از برپایی این آیین سپاس‌داشت و معرفی افراد نیکوکار به جامعه با هدف تشویق دیگران به پرداختن به امور انسان دوستانه مشابه است.

عباس خاشعی‌ سیوکی افزود: اهدا کننده پنج هکتار زمین به دانشگاه تربت‌حیدریه، صد هکتار زمین برای احداث فضاهای آموزش عالی شهرستان تربت‌حیدریه (سال۱۳۶۰) و صد هکتار زمین برای احداث شهرک ولیعصر (عج) این خطه به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی (سال۱۳۶۰) به نمایندگی و از طرف ورثه مرحوم حاج محمد نوریان و مرحومه بانو فاطمه شرکت از جمله اقدامات خیر خاواهن این متخصص مغز و اعصاب (نورولوژیست) است.

عباس نوریان به مدت ۱۵ سال  رییس انجمن مغز و اعصاب خراسان بود و اکنون نیز رئیس انجمن ام.اس خراسان رضوی،  پزشک نمونه استانی منتخب سازمان نظام پزشکی مشهد ( سال۱۳۹۶)، استاد نمونه دانشگاه آزاد مشهد به صورت چند سال متوالی،  عضو هیات علمی دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد مشهد، است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز