خبرگزاری کار ایران

در خراسان رضوی؛

صادرات ۱۶۵ میلیون دلار کالا از گمرک‌ شهرک صنعتی زبرخان

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۸۴۹۱

رئیس اداره صمت شهرستان زبرخان گفت: در شهرک صنعتی خیام که دومین شهرک صنعتی بزرگ و فعال بعد از مشهد بوده، طی یک ساله گذشته ۱۶۵ میلیون دلار صادرات کالا از گمرک زبرخان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ابوذر سعادتی سرشت در بازدید از شهرک صنعتی خیام شرکت آبراهه گستر که بزرگترین محصول انحصاری در شرق کشور را تولید می‌کند اظهار داشت: از شهرک صنعتی خیام کاشی و سرامیک، سیم و کابل، مواد شوینده و بهداشتی، لبنیات و … به ۱۷ کشور صادرات نیز صورت گرفته است.

وی افزود: طی یک سال گذشته در سه حوزه نظارت بر واحدهای صنفی و صنعتی از یک هزار و ۲۵۰ واحد صنفی بازرسی و ۶۵ مورد گشت مشترک با دستگاه های اجرایی شهرستان انجام شده که ارزش ریالی تخلفات ۲۳۰ میلیارد ریال بوده است.

سعادتی سرشت با بیان اینکه تا پایان مهرماه اتاق اصناف در زبرخان تشکیل خواهد شد ادامه داد: در حال حاضر یک هزار و ۲۵۰ واحد صنفی ثبت شده است و تا کنون اتحادیه خواروبار و خبازان در شهرستان تازه تاسیس زبرخان فعال شده است.

رئیس اداره صمت زبرخان با اشاره به اینکه شهرک صنعتی خیام که قطب صنعتی و مرکز تولید آلو می باشد یادآور شد: در راستای فرآوری و بسته بندی آلو با مشکلاتی مواجه بودیم که با مشارکت سرمایه گذاران تا پایان سال ۱۴۰۳ بحث مشکل فرآوری و بسته بندی آلو رفع و به کشاورزان نیز کمک شایانی خواهد شد.

سعادتی سرشت اعلام کرد: در راستای رفع موانع تولید تا کنون ۳۴ جلسه با حضور مقام های قضایی برگزار شده است همچنین ۶۵ جواز تاسیس و ۱۳ پروانه بهره برداری با سرمایه گذرای بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان و اشتغال بیش ۵۰۰ نفر در واحدهای صنعتی صادر شده است.

وی با اعلام اینکه در شهرستان زبرخان پنج معدن شامل ۲ معدن گچ، یک معدن سنگ آهن و ۲ معدن شن و ماسه و بتن فعال هستند ادامه داد: در شهرک صنعتی با مشکل کمبود زمین مواجه هستیم و اجازه گسترش به علت  محدودیت ها را نداریم اما درخواست واگذاری زمین از سمت سرمایه گذاران زیاد است که امیدواریم با جانمایی شهرک صنعتی جدید این مشکل رفع شود.

رئیس صمت شهرستان زبرخان عنوان کرد: مشکلات زیرساخت‌های شهرک صنعتی همچون قطعی برق، آب و گاز به واحدهای صنعتی خسارت‌های هنگفتی را وارد می‌کند که امیدواریم با سرمایه گذاری دولت و‌ تامین زیرساخت ها بتوان از بروز خسارت به واحدهای صنعتی جلوگیری کرد.

رئیس سازمان تامین اجتماعی شهرستان زبرخان گفت: در تامین اجتماعی اولویت اول تمرکز بر بیمه شده است که شهرک صنعتی به عنوان دومین شهرک صنعتی فعال شرق کشور تحت پوشش ارائه خدمات شعبه تامین اجتماعی زبرخان است.

جواد احمدی علی آباد با بیان اینکه تامین اجتماعی زبرخان در سال گذشته ۱۱۵ میلیارد تومان تحت عنوان مستمری، غرامت دستمزد و بیمه بیکاری به بیمه شدگان خود پرداخت کرده است اظهار داشت: در شهرستان زبرخان ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر بیمه شده اصلی و اجباری داریم که از این تعداد حدود ۷ هزار نفر در شهرک صنعتی خیام فعال هستند همچنین یک هزار و ۳۰۰ کارگاه در شهرستان دارای بیمه است.

رئیس سازمان تامین اجتماعی شهرستان زبرخان اعلام کرد: ساخت درمانگاه تامین اجتماعی در شهرستان زبرخان قطعی است و تا دو ماه آینده تعیین تکلیف نهایی می شود.

وی با اعلام اینکه تعداد ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت کل تحت پوشش بیمه شده در زبرخان می باشد ادامه داد: کارفرمایان می‌توانند با ثبت درخواست خود در وبگاه سازمان تامین اجتماعی به آدرس es.tamin ir و حداکثر لغایت مرداد ماه از مزایای بخشودگی جرایم لغایت سال ۱۴۰۱ سازمان تامین اجتماعی نیز بهره مند شوند و چنانچه شرکتی شرایط پرداخت یکجا را نداشته باشد تقسیط همزمان با بخشودگی جرائم اعمال خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز