خبرگزاری کار ایران

آزادسازی بیش از ۱۲ هزار مترمربع اراضی کشاورزی و باغی نیشابور

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۹۹۲۴

رئیس جهادکشاورزی نیشابور از برخورد قاطع با متخلفین تغییر کاربری اراضی کشاورزی و آزاد سازی بیش از ۱۲ هزار مترمربع اراضی کشاورزی و باغی در محدوده روستاهای بخش مرکزی با حضور یگان حفاظت امور اراضی و راه و شهرسازی در معیت نیروی انتظامی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی مبارکی با اعلام این خبر اظهار داشت: تخریب هشت مورد دیوارکشی، یک مورد بنا، یک مورد گود برداری و یک مورد محوطه سازی غیرمجاز در محدوده روستاهای باغشن گچ، شادمیانه، انجیدن، نوبهار و جاده باغرود در راستای ماده ۳ و تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفاظت از اراضی کشاورزی اجرا شد.

وی در ادامه گفت: با دستور دادستان شهرستان و در راستای اجرای قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی با حضور عوامل نیروی انتظامی، یگان حفاظت امور اراضی جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی این احکام اجرا و بیش از ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی آزاد شد.

وی خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی با جدیت هرچه تمام از اراضی کشاورزی حفاظت کرده و با متخلفین برخورد قانونی می‌شود و شهروندان می‌توانند، هر گونه ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی را از طریق مدیریت جهادکشاورزی نیشابور و یا تماس با شماره ۱۳۱، اطلاع دهند.

مبارکی یادآور شد: در این خصوص مدیریت جهادکشاورزی شهرستان نیشابور و اداره امور اراضی صیانت از زمین‌های کشاورزی را به عنوان رسالتی دینی، فرهنگی و قانونی وظیفه خود می‌داند و با مشارکت تمامی شهروندان بر آن است تا در جهت حفظ منابع پایه و تامین امنیت زیستی و غذایی کشور از زمین های زراعی و باغ های سراسر شهرستان محافظت کند.

وی تاکید کرد: بر اساس قانون هرگونه تغییر کاربری و تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت و ساز و دیوارکشی در مزارع و باغ ها بدون اخذ مجوز از مدیریت جهاد کشاورزی و امور اراضی ممنوع بوده و علاوه بر قلع و قمع بناهای احداثی، با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

رئیس جهادکشاورزی نیشابور در پایان تصریح کرد: تغییر کاربری و تبدیل اراضی زراعی، باغی و اراضی بایر دارای سابقه کشت و کار واقع در حریم شهرها و خارج از آن نیز ممنوع است و متخلفان پس از معرفی به محاکم قضایی علاوه بر قلع و قمع بنا و مستحدثات به پرداخت جزای نقدی و اعاده زمین به وضع اولیه محکوم خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز