خبرگزاری کار ایران

انعقاد تفاهم نامه بین شهرداری مشهد و مناطق آزاد کشور

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۹۵۸۳

نایب رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: تفاهم‌نامه فی ما بین شهرداری و مناطق آزاد به منظور استفاده از ظرفیت و پتانسیل‌های مسترک برای سرمایه گذاری است.

به گزارش ایلنا از مشهد، موسی الرضا حاجی‌بگلو در نشست مشترک شهردار مشهد با دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی کشور اظهار کرد: این نشست، پیرو موضوعات مشترک درباره سرمایه گذاری در مناطق آزاد و مشهد الرضا (ع) شکل گرفته است.

وی افزود: نمایشگاه بسیار خوبی که در مشهد برگزار شد که فرصت خوبی است تا بسته‌های اقتصادی موجود اتفاقات خوبی را برای کشور و مردم رقم بزند.

نایب رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: یکی از اهداف اصلی این جلسه تفاهم نامه فی ما بین شهرداری و مناطق آزاد به منظور استفاده از ظرفیت و پتانسیل‌های موجود برای سرمایه گذاری است.

حاجی بگلو خاطرنشان کرد: پس از صحبت های مقام معظم رهبری در حرم مطهر، شورای ششم با توجه به شعار سال اقداماتی را انجام داد که از جمله آن می توان به کاهش هزینه های اتوبوس اشاره کرد.

وی اضافه کرد: همچنین در راستای رشد تولید، اقداماتی از جمله ارائه بسته های اقتصادی و سرمایه گذاری خانگی شکل گرفت و چند مرکز نوآوری و رشد در مشهد توسط شهرداری راه‌اندازی شده است.

مهمترین عامل برای تولید، سرمایه گذاری است

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی نیز گفت: برای تولید مهمترین عامل سرمایه گذاری است و ما فرصت‌های سرمایه گذاری را به بسته های سرمایه‌گذاری تبدیل کردیم.

حجت‌الله عبدالملکی اظهار کرد: به موجب قانون، ۶ وظیفه برای مناطق آزاد درنظر گرفته شده که شامل افزایش جهش در تولید، صادرات و تقویت آن، انتقال فناوری پیشرفته به کشور، جذب منابع خارجی و منابع مالی از خارج، عمران و آبادانی مناطق و تامین نیازهای کشور می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه توفیقات خوبی حاصل شده است؛ شالوده کار ما سرمایه گذاری و ستون فقرات آن تولید است که تولید یکی از دو رکن اقتصاد مقاومتی است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی بیان کرد: برای تولید مهمترین عامل سرمایه گذاری است و ما فرصت های سرمایه گذاری را به بسته های سرمایه‌گذاری تبدیل کردیم.

عبدالملکی خاطرنشان کرد: هفت منطقه آزاد اصلی ۱۰۰ بسته سرمایه گذاری آماده کردند و چند روز قبل در حضور معاون اول رئیس جمهور این ۷۰۰ بسته به ارزش ۴۳۰ هزار میلیارد تومان رونمایی و رویداد هایی برای اطلاع رسانی پیشبینی شده و اولین رویدا در اکسپو تهران و دومین رویداد در مشهد برگزار شده است.

وی اضافه کرد: پیشنهاد کمک به جذب سرمایه گذار برای مشهد و کمک شهرداری برای معرفی بسته های سرمایه گذاری در منطقه آزاد بسیار درست و به جا است و این موضوع به صورت خودکار منجر به سرمایه گذاری در دو منطقه می‌شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی تصریح کرد: زمانی که واحدهای شروع محصول متمرکز می‌شود، فروش محصول افزایش پیدا می‌کند و به جهت تفاوت علائق سرمایه گذاران، الگوهای انتخاب به تعداد سرمایه گذاران متفاوت است لذا هرچه گزینه‌های بیشتری روی میز باشد، میران سرمایه گذاری افزایش پیدا می‌کند.

عبدالملکی عنوان کرد: پیشنهاد دیگر ما همکاری با نمایشگاه بین المللی مشهد برای حضور در نمایشگاه‌های بین المللی در داخل و خارج از کشور است.

وی ادامه داد: هدف ما این است که بسته های سرمایه گذاری به اطلاع همه برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز