خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبر داد؛

صادرات ۲۰ میلیون دلاری کالا از خراسان رضوی به چین

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۷۹۷۲

مسئول هماهنگی بازارچه‌های مرزی و روابط خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: صادرات کالا از این استان به کشور چین در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته هزار و ۹۲ درصد افزایش یافته و به ۲۰ میلیون دلار رسیده است.

به گزارش ایلنا از مشهد، رضا حقیقی با اشاره به صادرات ۲۰۰ هزار دلاری خراسان رضوی در سه ماهه نخست سال گذشته به چین افزود: این افزایش مراودات تجاری با کشور چین در نتیجه رفت و آمدهای هیات‌های اقتصادی چینی و ایرانی و در راس آن رئیس جمهور ایران به آن کشور بوده که منجر به نتایج مطلوب در حوزه اقتصادی استان‌ها از جمله خراسان رضوی شده است.

وی بیان کرد: چندی قبل یک هیات ۴۲ نفره از استان سین چیانگ چین به ریاست معاون حزب کمونیست آن منطقه به تهران آمدند و با حضور آنان یک رویداد تجاری مشترک بین فعالان اقتصادی ایران و چین برگزار شد که هیات اقتصادی از خراسان رضوی به تهران سفر و در این رویداد شرکت کردند.

مسئول هماهنگی بازارچه‌های مرزی و روابط خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: در این راستا سفیر چین در ایران نیز به مشهد سفر و با استاندار خراسان رضوی دیدار و گفتگو کرد، استاندار هم طی یک ویدیو کنفرانس با سفیر ایران در چین پیرامون مسائل اقتصادی و توسعه روابط بین طرفین گفتگویی داشت، رایزن اقتصادی سفارت چین نیز در راس هیاتی برای بررسی آخرین وضعیت تجارت با مشهد به این شهر سفر کرد.

حقیقی بیان کرد: قرار است هیاتی از فعالان اقتصادی خراسان رضوی اعم از تولیدکننده، صادرکننده، واردکننده به ریاست استاندار اواخر شهریور ماه یا اوایل مهرماه امسال به چین سفری داشته باشند و در خصوص توسعه همکاری‌های مشترک و مراودات صنعتی، معدنی، تجاری، گردشگری و برقراری خطوط پروازی مستقیم با طرف چینی مذاکراتی داشته باشند.

وی اضافه کرد: در تلاش هستیم سفر استاندار خراسان رضوی به چین همزمان با برگزاری یک رویداد اقتصادی در آن کشور باشد اما هنوز این مساله قطعی نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز