خبرگزاری کار ایران

مدیر جهادکشاورزی نیشابور خبر داد؛

برداشت بیش از ۳۰ هزار تن گندم از اراضی زیرکشت نیشابور

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۷۹۵۵

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: انتظار برداشت بیش از ۳۰ هزار تن گندم از اراضی زیرکشت شهرستان در سال زراعی جاری را خواهیم داشت.

به گزارش ایلنا، علی مبارکی با اعلام خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم تضمینی در نیشابور تا اواخر تیر ماه افزود: حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن گندم توسط مراکز خرید دولتی خریداری شده که این مقدار گندم از سطح زیر کشتی معادل ۹ هزار و ۳۰۰ هکتار آبی برداشت می شود که در مقایسه با سال گذشته با توجه به بارش کم نزولات جوی حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد در گندم و تا حدود ۳۵ درصد در جو کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در سال زراعی یک هزار و ۷۰ تن بذر اصلاح شده گندم و جو بین کشاورزان توزیع شده است اظهار داشت: قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری توسط دولت ۱۵۰ هزار ریال بوده که کشاورزان با مراجعه به مرکز خرید گندم نسبت به تحویل محصول مازاد بر نیاز خود اقدام کنند.

وی در این خصوص ادامه داد: در حال حاضر یک سیلوی دولتی در کنار دو مرکز خرید تعاون روستایی عشق آباد و سیمرغ ۷ در بخش‌های شهرستان، گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را خریداری می‌کنند که ظرفیت ذخیره سازی گندم در مبادی فوق حدود ۹۰ هزار تن در شهرستان است.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور به کشاورزان توصیه کرد: با توجه به راه اندازی سامانه پیامکی استعلام سطح و پیش بینی تولید گندم، کشاورزان می بایستی قبل از مراجعه به مراکز خرید از طریق این سامانه از وضعیت ثبت اطلاعات خود در سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده های کشاورزی مطلع و در صورت مشکل ابتدا با مراجعه به کارشناس پهنه نسبت به رفع آن اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز