خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبر داد؛

جلوگیری از ۱۲۴۹ مورد سرقت آب در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۶۰۶۳

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی از کشف و جمع آوری هزار و۲۴۹ فقره انشعاب غیرمجاز آب از ابتدای سال جاری تاکنون دراین استان خبرداد.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمد سلطانی در این خصوص افزود: از این تعداد ۴۶۳ فقره انشعاب به مجاز تبدیل شده است.

وی سرقت آب از طریق انشعاب غیرمجاز را ۱۳۲هزار و ۶۷مترمکعب به ارزش ۳۰ میلیارد ریال اعلام کرد و با اشاره به راه اندازی اکیپ‌های گشت آب در شهرستان‌های استان اظهار داشت: این اکیپ‌ها در راستای توزیع عادلانه آب و جلوگیری از استفاده‌های غیر ضرور و نامتعارف توسط مشترکین  و ترویج فرهنگ رعایت الگوی مصرف هم فعالیت می‌کنند.

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی شناسایی انشعاب غیر مجاز را نتیجه پیمایش خطوط و شبکه‌های توزیع آب اعلام کرد و افزود: انشعاب‌های کشف شده که به طرز ماهرانه‌ای در باغ ویلاها و دامداری‌ها و ... مورد سوء استفاده قرار گرفته بودند توسط اکیپ‌های گشت آب کشف و شناسایی و با مساعدت واخذ مجوز دادستانی وهمکاری نیروی انتظامی قطع و متخلفین به مراجع قضایی معرفی شدند.

سلطانی با اشاره به بحران خشکسالی و کمبود شدید ذخایر و منابع تامین آب، اقدام افراد در نصب انشعاب غیر مجاز را  باعث آلودگی شبکه و هدر رفت و افزایش آب به حساب نیامده دانست که با اخذ نیابت قضایی در معیت مامورین انتظامی به محل مراجعه و نسبت به تنظیم صورت جلسه وقطع انشعاب و معرفی افراد متخلف به مراجع قضایی اقدام می شود.

وی با بیان اینکه برخورد با پدیده سرقت آب با قوت ادامه دارد، از مردم خواست هرگونه تخلف در حوزه آب و انشعاب غیرمجاز را از طریق شماره تلفن ۱۲۲ اطلاع  دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز