خبرگزاری کار ایران

نخستین "کافه کوچینگ" خراسان رضوی راه‌اندازی شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۲۸۹۸

نخستین "کافه کوچینگ" مرکز مشاوره کارآفرینی ویژه کسب و کار در خراسان رضوی همزمان با دهه کرامت در مشهد راه‌اندازی شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در حاشیه راه اندازی این مرکز مشاوره کارآفرینی افزود: این مرکز مشاوره ۱۰۰ درصد با سرمایه گذاری بخش خصوصی راه اندازی شده و خدمات خود را در راستای توسعه کسب و کارها در سه بخش تخصصی برند، بازاریابی و فروش ارایه می‌دهد.

محمد امین بابایی افزود: توسعه فردی لازمه مدیریت موفق و پیشران ضروری برای بنگاه‌ها است، کسب و کارها با استفاده از خدمات کوچ و همراهی مستمر آن می‌توانند بهتر و سریعتر بر نوسانات و تلاطم‌های محیطی غلبه کنند و تشخیص و استفاده فرصت‌ها با همراهی مربی و همچنین ارتباط و استفاده از تجربیات کارآفرینان مختلف بیشتر اتفاق میافتد.

وی با اشاره به کافه کوچینگ با عنوان کارخانه کسب و کار بیان کرد: رویکرد وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، شناسایی و اعطای مجوز به مراکز مشاوره کارآفرینی به صورت تخصصی و شبکه سازی و ایجاد هم افزایی بین آنها است که راه اندازی کافه کوچینگ نیز در این راستا انجام گرفته است.

مدیر عامل کافه کوچینگ نیز از مرکز مشاوره خود به عنوان کارخانه یاد کرد و گفت: این مرکز با ۲۵ میلیارد ریال هزینه در فضایی به گستره ۵۰۰ مترمربع در سه طبقه در نزدیکی کارخانه نوآوری مشهد واقع در خیابان کوثر شمالی راه اندازی شده و به طور مستقیم برای ۱۱ نفر و به صورت غیرمستقیم برای ۱۸ نفر شغل ایجاد کرده است.

عادل ارسنجانی اظهار داشت: این کارخانه به صورت شبانه روزی در فضای کافه ای خود، خدمات مشاوره ای را در سه بخش تخصصی برند، بازاریابی و فروش با بهره گیری از روش "مربیگری اقدام" به دارندگان کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ مختلف از هر قشری و از هر شهری مشاوره ارایه می‌دهد.

به گفته وی، این مرکز از پنج بخش مختلف شامل مربیگری، مشاوره، روان شناسی، کلاس‌های آموزشی و ورک شاپ، کارگاه‌های بازی یا دورهمی های مدیران تشکیل شده است.

ارسنجانی بیان کرد: تکنیک "مربیگری اقدام" به معنای تبدیل دانایی به توانایی است و کارخانه ما اولین مجموعه ای است که از این روش بهره می گیرند، اصناف ما کم نمی‌دانند اما کمتر می‌دانند که چگونه دانسته‌های خود را به عمل برسانند، این موضوع نیاز به هم اندیشی دارد که در این کارخانه در قالب بازی، آموزش و شبکه سازی انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز