خبرگزاری کار ایران

آزادی حدود چهار هزار زندانی خراسان رضوی با عفو رهبری

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۷۷۴۰

رئیس شوراهای حل اختلاف خراسان رضوی گفت: سه هزار و ۹۰۵ زندانی با موافقت مقام معظم رهبری از زندان های خراسان رضوی آزاد شدند.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمود رفسنجانی در نشست هماهنگی تعیین تکلیف زندانیان خراسان رضوی در مشهد افزود: این عفو بهمن ماه سال گذشته از سوی مقام معظم رهبری در راستای پیشنهاد رئیس قوه قضاییه انجام گرفته و بر اساس این عفو علاوه بر تعداد افراد آزاد شده، هزار و ۹۵۷ نفر نیز در خراسان رضوی مشمول تقلیل مجازات شدند.

رئیس شورای حل اختلاف خراسان رضوی با اشاره به اهداف برگزاری این نشست گفت: این نشست برای آزادی ۲ هزار و ۵۰۰ زندانی است که به علت داشتن شاکی خصوصی نتوانسته اند مشمول عفو گسترده رهبری قرار بگیرند.

رفسنجانی افزود: در این نشست با حضور مسوولان قضایی و زندان های خراسان رضوی، چاره اندیشی هایی برای این زندانیان شد تا مشمول تقلیل مجازات شوند و یا در آینده مشمول عفو و آزادی قرار بگیرند.

وی اضافه کرد: این تلاش ها به همت ستاد "صبر" در قالب پویش "به احترام امام رضا (ع) می‌بخشم" نیز ادامه خواهد داشت و در این زمینه از همکاری آستان قدس رضوی، مجموعه دادگستری، اجرای احکام، اداره کل زندان ها، انجمن حمایت از زندانیان، ستاد دیه، شعب سفیران صلح و همیاران صلح شوراهای حل اختلاف برای اخذ رضایت شاکیان پرونده‌ها استفاده خواهد شد.

رئیس شوراهای حل اختلاف خراسان رضوی گفت: باید ساز و کاری فراهم شود تا رضایت شاکیان خصوصی نیز پیگیری شود و سایر زندانیان از نعمت عفو بهره مند شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز