خبرگزاری کار ایران

از ۲۵ اسفندماه پارسال؛

حدود ۱۱ میلیون مسافر وارد خراسان رضوی شده اند

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۴۱۴۵

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی گفت: ورود ۱۰ میلیون و ۹۶۹ هزار و ۹۶۶ نفر مسافر نوروزی به این استان از ۲۵ اسفندماه پارسال تا هشتم فروردین ماه جاری ثبت شده است.

به گزارش ایلنا از مشهد، حجت گنابادی نژاد روز چهارشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: طی این مدت هفت میلیون و ۷۷۷ هزار و ۲۱۷ نفر از این تعداد به مشهد وارده شده اند. روز گذشته نیز ۴۶۱ هزار و ۷۶۴ نفر زائر وارد مشهد شدند.

معاون استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه مجموع اسکان زائران در استان ۶ میلیون و ۱۴۷ هزار و ۶۱۰ نفر طی این مدت گزارش شده است، افزود: پنج میلیون و ۵۲۶ هزار و ۴۶۸ نفر شب اقامت از کل استان در مشهد رقم خورده است.

وی بیان کرد: میزان اقامت دیروز در مشهد ۲۳۶ هزارو ۶۷۷ نفر در سه بخش اقامت رسمی، موقت و اضطراری است.

معاون استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه با کاهش ورود مسافر در ایام پایانی تعطیلات مواجه هستیم و طبیعتاً روی خروجی و پشتیبانی بازگشت زایران باید بیشتر توجه و تمرکز داشته باشیم ، ادامه داد: شرایط آب و هوایی، شرایط تردد در جاده ها را تغییر داده است.

کاهش تصادفات در جاده‌های خراسان رضوی

جانشین پلیس راه استان خراسان رضوی نیز در این جلسه با اشاره به کاهش جانباختگان تصادف جاده ای گفت: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۲۶ نفر فوتی در حوادث جاده ای استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۶ نفر کاهش داشته است.

این مسوول اظهار کرد: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا هشتم فروردین ماه جاری کاهش ۱۴ درصدی در وقوع تصادفات منجر به فوت ثبت شده است.

وی گفت: به این ترتیب در شمار جانباختگان ناشی از حوادث رانندگی با ۲۶ فوتی معادل ۱۹ درصد کاهش و در وقوع تصادفات جرحی با ۲۵۳ فقره ، ۲۵ درصد کاهش ثبت شده است.

قانعی نژاد افزود: طی این مدت ۴۴۸ نفر بر اثر سوانح جاده ای مجروح شده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۱۶ درصدی دارد.

وی مهمترین فاکتور وقوع تصادف را فراوانی تردد دانست و گفت: روزانه به صورت میانگین پنج درصد رانندگان متخلف با تخلف سرعت غیرمجاز شناسایی می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز