خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره صمت گناباد خبر داد؛

خام فروشی ۴۵ درصد مواد معدنی استخراجی از معادن گناباد/ سالانه ۲۵۰ هزار تن خاک و سنگ در شهرستان استخراج می شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۲۷۱۴

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد خام فروشی را از مشکلات مهم در این شهرستان ذکر کرد و گفت: از مجموع ۵۱۰ هزار تن مواد معدنی استخراجی در گناباد ۵۵ درصد در خود این شهرستان فرآوری و ۴۵ درصد آن به صورت خام به سایر نقاط ارسال می شود.

به گزارش ایلنا از مشهد، هادی ایزدی افزود: مقادیر زیادی مواد معدنی و ۲۵۰ هزار تن خاک و سنگ، سالانه در شهرستان گناباد استخراج می شود که برخی از این مواد به خصوص کائولن به دلیل نبود صنایع فرآوری به صورت خام برای مصارف واحدهای تولیدی به دیگر نقاط کشور ارسال می شود در حالی که اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد با پرداخت تسهیلات از سرمایه گذاران راه اندازی این واحدها حمایت می‌کند.

وی اضافه کرد: تولید کائولن از جمله قابلیت های خاص گناباد به شمار می رود و با توجه به حجم زیاد استخراج آن، تعداد واحدهای فرآوری موجود جوابگوی نیاز نیست.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: وجود ۲۰ ماده معدنی به ویژه کائولن، سنگ‌های ساختمانی، مس، آهن، سرب، قلع و روی، فعالیت ۱۷۲ واحد صنعتی در بخشهای صنایع کانی فلزی و غیر فلزی، غذایی، شیمیایی و سلولزی و شناسایی ۱۴ نقطه امید بخش معدنی و سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد ریالی در اکتشافات معادن مس و طلا از جمله توانمندیهای این شهرستان در عرصه معدن است.

ایزدی افزود: راه اندازی شعبه بانک صنعت و معدن از نیازهای مهم این شهرستان برای روان سازی پرداخت تسهیلات به فعالان و سرمایه گذاران منطقه است که به دلیل نبود شعبه این بانک، سرمایه گذاران در برخی موارد با مشکلات و کندی در دریافت و پرداخت تسهیلات مواجه هستند از این رو راه اندازی شعبه منطقه ای بانک صنعت و معدن جنوب خراسان رضوی با محوریت گناباد جزء درخواست‌های بخش معدن این شهرستان است.

وی با اشاره به بهره برداری از فرودگاه گناباد در چند روز آینده راه اندازی این فرودگاه را زیربنای مهم توسعه و رونق اقتصادی جنوب خراسان رضوی و از جمله این شهرستان در بخشهای مختلف و به خصوص صنعت و معدن و توسعه صادرات و تجارت برشمرد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: با توجه به مسافت گناباد تا مرکز استان خراسان رضوی و تهران، با راه اندازی فرودگاه این شهرستان، بستر حضور مسئولان، کارآفرینان، سرمایه گذاران و هیات‌های اقتصادی در منطقه برای شناسایی قابلیت‌های سرمایه گذاری و توسعه ای بیشتر فراهم می شود و این خود در معرفی این قابلیت‌ها در سطوح ملی و بین المللی تاثیر بسیاری دارد.

ایزدی افزود: همچنین راه اندازی فرودگاه گناباد موجب سرعت بخشی به سفر کارشناسان داخلی و خارجی برای بررسی، تعمیر و تامین تجهیزات مورد نیاز واحدهای صنعتی که دچار توقف و تعطیلی شده‌اند می‌‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز