خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات عامل ایمیدرو خبر داد؛

شناسایی ۱۴ میلیارد دلار ذخایر جدید معدنی در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۸۱۲

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: در ۲ سال گذشته ۱۴ میلیارد دلار ذخایر قطعی معدنی جدید در کشور کشف و شناسایی شده است.

به گزارش ایلنا از مشهد، وجیه‌الله جعفری رئیس هیات عامل  ایمیدرو در حاشیه افتتاح چند واحد جدید در مجتمع فرکروم جغتای خراسان رضوی گفت: این رقم، میزان قطعی دارایی معادن یادشده در داخل زمین است که پس از استخراج، شمش و محصول فلزی تا ۱۰ برابر ارزش عنوان شده ارزش خواهد داشت.

وی افزود: هم اینک در خراسان رضوی، پنج پهنه معدنی داریم که در حال شناسایی و ارتقای ذخایر آن هستیم و این روند در دیگر استان‌ها نیز تداوم دارد، به عنوان مثال پیش بینی می‌کنیم تا سال آینده ۱.۲ میلیارد تن ذخیره جدید مس در یک پهنه معدنی در سیستان و بلوچستان شناسایی شود.

رئیس ایمیدرو در خصوص شناسایی ذخایر جدید معدنی ادامه داد: دارایی‌های معدنی کشور در جا‌هایی پنهان است که باید ابتدا آن‌ها را کشف کنیم و بحث‌های حفاظت محیط زیست را می‌توان بعدا بررسی کرد.

جعفری بیان کرد: این مهم است که ایمیدرو، ابتدا بدون محدویدت با همراهی استان‌ها در بحث اکتشاف کار کند و سپس برای بهره برداری اگر شروطی مطرح می‌شود، دیده و اعمال شود.

وی  با تاکید بر حمایت از بخش تولید و سرمایه گذاری در ایمیدرو تصریح کرد: ایمیدرو و شرکت‌های تابعه تا امروز نزدیک به ۲۹ میلیارد دلار در حوزه معدنی سرمایه گذاری کرده اند و تا سال ۱۴۱۰ سرمایه گذاری ۱۲ میلیارد دلاری را برنامه ریزی کرده ایم، البته امسال ۱.۷ میلیارد دلار از این سرمایه گذاری‌ها به بهره برداری می‌رسد که بخشی از این‌ها نیز زیرساختی است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین به حمایت از شرکت‌ها و فعالیت‌های دانش بنیان اشاره و تاکید کرد: در زنجیره تولید فولاد از سنگ آهن تا شمش، طرح‌های جامعی در ایمیدرو تعریف شده و از طرفی ما همچنان واردکننده ورق آهن هستیم.

جعفری اظهار کرد: ادعا می‌کنیم در بخش احیا در زنجیره تولید فولاد، در بخش طراحی فعالیت شرکت‌های دانش بنیان را شاهد هستیم و البته بیشتر قطعات در این زنجیره را نیز بومی سازی کرده‌ایم.

وی افزود: فقط در بخش فولاد سامانه‌ای شامل سازندگان، مصرف کنندگان و شرکت‌های دانش بنیان ایجاد کرده ایم تا نیاز‌های طراحی و بومی سازی قطعات در آن شناسایی و اعلام شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: ۳۶ هزار قطعه در زنجیره تولید فولاد اعلام نیاز شده که تاکنون ۲۴ هزار قطعه در داخل ساخته شده است و همچنان برای بقیه نیازمندی‌ها در این زنجیره تولید، به طراحی و تولید دانش بنیان نیاز است.

جعفری بیان کرد: زنجیره تولید فولاد، طلا و مس شناخته شده است و ایمیدرو برای آن‌ها طرح جامع دارد و برای بومی سازی و تولید قطعات از شرکت‌های دانش بنیان اعلام نیاز شده است.

امروز با حضور رئیس ایمیدرو و استاندار خراسان رضوی، در قالب افتتاح طرح‌های دهه فجر، کارخانه سیلیکون متال، خط جداسازی فلز از سرباره، خط تولید کنستانتره و ماسه کرومیتی به ارزش هزار و ۳۷۸ میلیارد تومان در مجتمع فروکروم جغتای به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز