خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت گاز استان خبر داد؛

حدود ۱۰ هزار واحد مسکونی و باغ‌ویلای غیرمجاز در مشهد گاز ندارند

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۶۲۵۶

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی در خصوص گازرسانی در حاشیه شهر گفت: درحال حاضر ۱۰۰ درصد سکونتگاه‌های رسمی در حاشیه شهر مشهد دارای انشعاب گاز شهری هستند و حدود ۱۰ هزار واحد مسکونی و باغ‌ویلا هم به دلیل ساخت و سازهای غیرمجاز گاز ندارند.

به گزارش ایلنا از مشهد، حسن افتخاری در مورد وضعیت گازرسانی در حاشیه شهر مشهد اظهار کرد: در حاشیه شهر برای هر واحد مسکونی که مجوز ساخت داده شده علمک گاز نصب شده، اما مشکل ما در این مناطق ساخت و سازهای غیرقانونی است که مجوز قانونی ندارند و این شرکت قادر نیست به این مشترکان خدمات‌رسانی کند.

وی افزود: در سامانه شرکت گاز آمار جداگانه‌ای برای نصب علمک‌ها در مناطق مختلف نداریم، اما در آمار کلی ۱۰۰ درصد سکونتگاه‌های رسمی در حاشیه شهر مشهد دارای انشعاب گاز شهری هستند و  حدود ۱۰ هزار واحد مسکونی و باغ‌ویلا هم به دلیل ساخت و سازهای غیرمجاز گاز ندارند.

افتخاری بیان کرد: یکی از دلایلی که قانون برای حاشیه شهر محدودیت گذاشته، کاهش حاشیه‌نشینی و مهاجرت‌پذیری است. اگر در این مناطق امکانات باشد توسعه حاشیه شهر به سرعت انجام می‌شود. این امر در حالت عادی ممکن است ایرادی نداشته باشد اما در واقع اراضی حاشیه شهر جزو اراضی ملی و طبیعی بوده و یا کاربرد زراعی دارد از این رو تغییر کاربری و تصرف خلاف قانون است.

وی در ادامه توضیح داد: علاوه بر ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه شهر، تعدادی افراد سودجو وجود دارند که با زمین خواری اراضی کشاورزی را قطعه قطعه کرده و به عنوان مسکونی فروخته‌اند همین امر باعث شده برخی افراد برای سکونت به حاشیه شهر پناه ببرند اما از خدماتی مانند انشعابات گاز، برق و آب محروم هستند. شرکت گاز از لحاظ قانونی اجازه ندارد در این مناطق خدمات ارائه کند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با اعلام اینکه ۳۰۰ مورد انشعاب غیرمجاز گاز در مشهد وجود دارد، گفت: عمده این انشعابات غیرمجاز در مناطق حاشیه شهر است که در حال بررسی و پیگیری است و برابر قانون با متخلفان برخورد خواهد شد. همچنین تعداد زیادی از افرادی که در سکونتگاه‌های غیرمجاز حاشیه شهر سکونت دارند به صورت موقت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز