خبرگزاری کار ایران

لزوم اجرای طرح پیاده‌محوری در اطراف حرم مطهر رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۲۰۵۸

مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد از اجرای پروژه «پیاده‌مداری و حرم‌مقصدی» در معابر اطراف حرم مطهر رضوی خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، علی سمیعی در این خصوص افزود: در حال حاضر وضعیت معابر اطراف حرم مطهر به‌صورتی است که وقتی عابر پیاده قصد تشرف به حرم مطهر را دارد، باید تمام حواسش معطوف به این موضوع باشد که با خودروهای عبوری تصادف نکند؛ از طرف دیگر معابر منتهی به حرم نیز پر از سروصداست و فضای ملتهبی دارد، درحالی‌که چون نزدیک حرم مطهر رضوی است، باید فضایی پر از آرامش درست مثل صحن‌ها و روضه منوره داشته باشد. 

وی تاکید کرد: احداث پارک سوار در نقاط مشخص و تردد زائران با سامانه های جایگزین برای رسیدن به حرم امام‌رضا(ع)، یکی از ایده‌هایی که همیشه برای کنترل ترافیک در هسته مرکزی مشهد و تسهیل در تردد زائران پیاده مطرح بوده و درباره آن مطالعات زیادی انجام شده است. 

مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک با اشاره به مکان‌یابی محل های پارکینگ‌‌ و تعبیه سامانه های جایگزین برای تردد زائرین به حرم مطهر رضوی مثل اتوبوس و... ادامه داد: طرح جامع پیاده‌مداری و حرم‌مقصدی در اطراف حرم مطهر نیز یکی از مطالعاتی است که در این راستا انجام شده و مصوبه شورای حمل‌ونقل‌وترافیک را هم دارد؛ از این رو مدیریت شهری اصلاحات لازم در معابر منتهی به حرم مطهر را در دستور کار قرار داده است. 

سمیعی در پایان گفت: در آینده نزدیک با اصلاحات انجام شده در قالب این پروژه، زائران پیاده می توانند به راحتی و با آرامش کامل به بارگاه منور امام رضا علیه السلام مشرف شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز