خبرگزاری کار ایران

نخستین فن بازار نوآوری شهری در مشهد شکل می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۱۶۶۲

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای شهر مشهد از راه‌اندازی نخستین فن‌بازار نوآوری شهری در این شهر خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، حسین حسامی در خصوص فعالیت‌های اقتصادی مدیریت شهری مشهد با اشاره به اقتصاد مبتنی بر حمل و نقل و ایجاد هاب حمل و نقلی نیز اظهار داشت: ویژگی‌های جغرافیایی و ژئوپلتیکی، مشهد می‌تواند به عنوان مهم‌ترین هاب حمل و نقل در کشور و حتی بین‌الملل مطرح باشد و ظرفیت‌های جاده‌ای، مجاورت با کشور‌های اطراف، راه ابریشم و نیز ظرفیت هتل و فرودگاه مشهد، می‌تواند زمینه‌ساز شکل‌گیری این هاب باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای شهر مشهد عنوان کرد: در حوزه اقتصاد فناوری و نوآوری؛مشهد به دلیل ویژگی‌های جهانشهری، می‌تواند به قطب نوآوری تبدیل شود و در همین راستا اولین فن بازار نوآوری شهری در شهر مشهد شکل خواهد گرفت.

وی افزود: در اقتصاد کسب‌وکار‌های مردمی؛ تشکل‌ها، موسسات، شرکت‌ها، مساجد و تشکل‌های مردمی بخش زیادی از سهم اقتصادی مشهد را دارند لذا فرصت‌های اقتصادی بالقوه مشهد که توسط مدیریت شهری فراهم است را می‌توان در توجه سیاست‌گذاران شهری به سرمایه‌گذاران و تسهیل سرمایه‌گذاری در شهر مشهد دانست.

حسامی اظهارکرد: در شورای اسلامی شهر تلاش کردیم تا فرآیند‌های سرمایه‌گذاری را تسهیل کرده و اعتماد سرمایه‌گذاران ملی و بین‌المللی را مجددا جلب کنیم،روش‌های جدید تامین مالی و سرمایه پذیری را به کار گرفتیم و در راستای کاهش وابستگی به درآمد‌های ناپایدار مصوبات متعددی داشتیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری در اجرای پروژه‌های مشارکتی زمین‌هی بزرگ مقیاس، مولدسازی دارایی‌های مشهود و نامشهود شهرداری، سرمایه گذاری بخش خصوصی در تامین و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، احداث و بهره برداری بلند مدت از خطوط مترو، ایجاد کوریدور حمل و نقلی و بارانداز و بندر خشک بین المللی مشهد، اجرای شهرک فناوری و نوآوری مشهد، ایجاد هاب رسانه مشهد، زیرساخت‌های فناوری اطلاعات، فیبرنوی و زیرساخت‌های ذخیره سازی داده از جمله مهمترین فرصت‌های اقتصادی شهر مشهد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز