خبرگزاری کار ایران

رکورد صرفه جویی مصرف گاز کشور در خراسان رضوی شکسته شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۹۴۲۵

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با قدردانی از مشارکت مردم در پویش "هرخانه-یک-اتاق گرم" گفت: در ۲۴ ساعت گذشته در حالیکه با کاهش ۷ درجه ای دمای هوا مواجه بودیم مصرف گاز استان از ۶۱ میلیون متر مکعب در روز ۲۱ دی ماه به ۶۰ میلیون متر مکعب در ۲۴ ساعت گذشته کاهش یافت

به گزارش ایلنا از مشهد، حسن افتخاری با بیان این مطلب که میزان گازصرفه جویی شده با همراهی مردم در سردترین شب سال معادل گاز مورد نیاز ۳۰۰ هزار خانوار است افزود: مطابق شاخص های مصرف انرژی، کاهش ۷ درجه ای دما باید موجب افزایش مصرف گاز شود. ولی با مشارکت مردم در پویش "هر خانه یک اتاق گرم" صرفه جویی قابل ملاحظه در مصرف گاز استان انجام شد.

وی از قطع سوآپ گازی ترکمنستان به ایران به دلیل گستردگی شدید سرما در منطقه خبر داد و گفت: در این شرایط راهکار فوری، صرفه جویی بخش خانگی در مصرف گاز است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با تشکر از مشارکت فعالانه و مسئولانه مردم مشهد و دیگر شهرهای خراسان رضوی در پویش هر خانه یک اتاق گرم تاکید کرد: خاموش کردن یک بخاری اضافی در منزل و گرم کردن فقط یک محل در خانه پایداری شبکه گازرسانی استان را به صورت کامل تضمین می کند.

وی تصریح کرد: درحال حاضر شبکه گازرسانی استان پایدار است ولی در صورت عدم رعایت الگوهای مصرف بهینه گاز در روستاها و شهرهای دور از مرکز با افت فشار گاز مواجه خواهیم شد. 

افتخاری با بیان این مطلب که شهرستان مشهد دارای یک ملیون و ۴۰۰ هزار مشترک گاز است گفت: نقش همراهی مردم مشهد در پایداری شبکه گازرسانی مهم و حیاتی است.

استان خراسان رضوی با دو میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک گاز به طور میانگین دو برابر کشور ۱۷ میلیونی هلند مصرف گاز دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز