خبرگزاری کار ایران

فرماندار خلیل آباد :

مسیر تردد نابینایان از در منزل مناسب سازی می شود/ حضور ۴ پزشک متخصص در خلیل آباد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۷۹۰۶

فرماندار خلیل آباد در استان خراسان رضوی گفت: مسیر تردد افراد معلول ونابینایان از درب منزل آنان تا مسیر اصلی داخل شهر مناسب سازی می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید مسعود یاوری در هشتمین جلسه شورای اداری شهرستان با یاد دو شهیده بنام های صدیقه قصابیان وصغرا وطن پرست که با حضور اعضای شورای اداری وتامین ونیز امام جمعه شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل شد، اظهار داشت: دستگاه های خدماتی موظف هستند در دو شهر خلیل آباد و کندر مناسب سازی مسیر های تردد افراد معلول ونابینا را فراهم کنند.

یاوری با بیان سیاست های باز دولت سیزدهم در گره گشایی از مشکلات مردم را مورد اشاره قرارداد واظهار داشت: دولت در سالجاری برای اشتغال ۹۸۱ نفر دراین شهرستان تعهد اعلام کرده که تا کنون ۱۰۰ درصد این تعهد در سامانه رصد اشتغال کشور با ثبت ۹۹۰ نفر بوقوع پیوسته است.

فرماندار خلیل آباد با ذکر این مطلب که بعضی سئوال دارند این اشتغال ها چگونه ایجاد شده است افزود: اشتغال ایجاد شده غیر دولتی است و در بخش خصوصی اتفاق افتاده است.

وی گفت: با پرداخت تسهیلات بیش از ۳۰میلیارد تومان درسالجاری به متقاضیان این اشتغال ایجاد شده که در سامانه رصد اشتغال کشور ثبت و پایش آن صورت گرفته است.

وی به مطالبات مردم شهرستان که نبود پزشک متخصص در تنها بیمارستان این شهرستان آنان را رنج می داد اشاره کرد و اظهار کرد: با تلاش ها و پیگیری های صورت گرفته همه ارکان در شهرستان از جمله فرمانداری، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ودانشگاه علوم پزشکی استان خوشبختانه در چند روز گذشته تعداد ۴ پزشک متخصص به شهرستان عزیمت کردند که این پزشکان در  تخصص جراحی داخلی، زنان زایمان، روان  پزشک و قلب است و در این راستا مطالبه مردم محقق و موجب حرکت روبه رشد و توسعه بیمارستان خواهد شد.

وی با اعلام اینکه بخشی از مطالبه مردم در حوزه بهداشتی محقق شده است، به زیرساخت های بیمارستان شهرستان اشاره کرد و گفت: ایجاد محل امحای زباله های عفونی و ایجاد بانک خون و سبتینگ و بخش دیالیز بیمارستان در دست توسعه و اجرا است که شاهد حرکت ها خوبی در این حوزه خواهیم بود.

 فرماندار خلیل آباد در حوزه استقرار ادارات به استقراراداره راهداری وحمل ونقل جاده ای و تعیین مسئول ان اشاره کرد و افزود: ادارات راه وشهرسازی، هلال احمر و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بزودی اعلان رسمی آنها اعلام خواهد شد.

یاوری توسعه متوازن بخش های مختلف کشور و دولت که اهتمام ویژه ای را به پیشرفت مناطق  روستایی دارد را برشمرد واظهار کرد: با کمک های همه دستگاههای متولی وحمایت های مردم وبا متولی گری دهیاران در بخش های مختلف اقتصادی،  اجتماعی وفرهنگی  در روستاها  طرح تحول روستایی صورت می گیرد  .

 وی با اعلام اینکه هیچ دولتی به تنهایی نمی تواند درامر توسعه بدون مشارکت مردم موفق باشد گفت: در بحث تحول روستایی با کمک همه  اقشار مردم و معتمدین اقدامات خوبی را شاهد خواهیم بود.

وی از واگذاری زمین رایگان در تمامی روستاها به متقاضیان خبرداد و گفت: چنانچه متقاضی زمین در روستاها باشد، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی وظیفه دارد زمین رایگان در اختیار متقاضیان گذاشته و واگذار کند.

یاوری مناسب سازی ادارات  را  برای معلولین مورد تاکید قرار داد و افزود: دستگاههای خدماتی از جمله شهرداری ها موظف هستند از درب منزل یک معلول تا مسیر اصلی  برای وی مناسب سازی صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز