خبرگزاری کار ایران

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی قوچان خبر داد:

کسب رتبه دوم دانشگاه آزاد قوچان در تولید مقالات علمی ISIدر سطح واحدهای منطقه نه

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۲۶۴

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی قوچان گفت: این دانشگاه توانسته تاکنون ۱۷۵ مقاله در مجلات ISI به چاپ برساند؛ به طوری که در بین واحدهای منطقه ۹ متشکل از واحد های استان های خراسان رضوی و شمالی و جنوبی در تولید مقاله‌های ISI رتبه دوم را دارد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی قوچان گفت: این دانشگاه توانسته تاکنون ۱۷۵ مقاله در مجلات ISI به چاپ برساند؛ به طوری که در بین واحدهای منطقه ۹ متشکل از واحد‌های استان‌های خراسان رضوی و شمالی و جنوبی در تولید مقاله‌های ISI رتبه دوم را دارد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان، حمید طباطبایی اظهار کرد: پژوهش براساس طرح یک مسئله تازه یا تکراری مطرح شده که قبل از تجاری‌سازی و تولید ثروت از آن پژوهشی کاربردی باشد.

وی با اشاره به اینکه همه ساله نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی در سطح استان برگزار شده اما این امر در سال جاری بنا به دلایلی صورت نگرفته است، گفت: نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان شامل اختراعات، نوآوری‌ها، پایان‌نامه‌ها و کتاب‌های چاپ شده این واحد دانشگاهی بوده است که در خود واحد و تا پایان هفته پژوهش در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

طباطبایی ادامه داد: بازدید دانشجویان، دانش‌آموزان و صاحبان صنایع و کارخانجات از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی واحد، برگزاری سمینار‌ها و سخنرانی‌های علمی و تقدیر از پژوهشگران بر‌تر از دیگر برنامه‌های هفته پژوهش در این واحد دانشگاهی است.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از یک‌هزار مقاله علمی در مجلات علمی توسط این دانشگاه به چاپ رسیده است، تصریح کرد: دانشگاه آزاد قوچان توانسته تاکنون ۱۷۵ مقاله در مجلات ISI به چاپ برساند؛ به طوری که در بین واحدهای منطقه ۹ در تولید مقاله‌های ISI توانسته پس از مشهد رتبه دوم را کسب کند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی قوچان میزان سفر خارجی اعضای هیئت علمی دانشگاه را ۱۲۰ سفر برشمرد و افزود: تاکنون ۱۷۴ طرح پژوهشی در این واحد دانشگاهی خاتمه یافته که ۱۴ مورد مربوط به شش ماه اول سال ۹۲ است.

وی یادآور شد: با توجه به ورود کتاب‌های دیجیتال در سطح جامعه هنوز نقش کتاب در سطح دانشگاه مشهود بوده است به طوری که این واحد دانشگاهی هر ساله در چند نوبت اقدام به خرید کتاب‌های جدید کرده و آمار کتاب به دانشجو در این واحد ۱۱ به یک است.

طباطبایی با بیان اینکه باشگاه پژوهشگران و نخبگان این واحد دانشگاهی با ۱۲۸ عضو فعال در مقاطع کار‌شناسی ارشد و کار‌شناسی در حال فعالیت در زمینه‌های علمی، فرهنگی و پژوهشی است، اضافه کرد: اعضای این باشگاه توانستند با ۱۰ طرح پژوهشی و برگزاری ۷ همایش به صورت مجزا، ۱۲ مقاله در ISI به چاپ برسانند.

وی در بیان برنامه‌های آتی معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد قوچان گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی، طراحی نرم‌افزارهای داخلی، حمایت از دو شرکت دانش‌بنیان و راه‌اندازی نخستین مرکز رشد در شهرستان قوچان با نام مرکز رشد نفت، گاز و انرژی‌های نو از مهم‌ترین فعالیت‌های این معاونت در آینده خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز