خبرگزاری کار ایران

طرح کتابخوانی شهید مدرس در کاشمر اجرا می شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۵۳۸۶

رئیس اداره کتابخانه های عمومی کاشمر از اجرای طرح کتابخوانی شهید مدرس در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد فیض عارفی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: از آن جا که زیارتگاه شهید مجاهد آیت الله سید حسن مدرس در شهرستان کاشمر قرار دارد و همچنین این شهید یکی از صاحب نظران جهان اسلام در عرصه مسائل سیاسی و مذهبی می باشد لذا مصمم شدیم به منظور آشنایی بیشتر اقشار مختلف مردم با آراء و اندیشه های ایشان، طرح کتابخوانی با محوریت شخصیت و تفکرات شهید مدرس را در کاشمر اجرایی کنیم.

وی افزود: خوشبختانه در مورد شهید مدرس کتاب های متنوع و برای سنین مختلف از خردسال تا بزرگسال و از نوآموز مهد کودک تا دانشجویان و محققان وجود دارد و لذا این امکان به لحاظ وجود منابع مطالعاتی در اختیار ما هست که بتوانیم طرح مطالعاتی این شهید را در بین اقشار مختلف اجرایی کنیم.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی کاشمر ادامه داد: در قالب این طرح که از ابتدای مهر تا 10 آذر سالروز شهادت شهید مدرس اجرایی خواهد شد گروه های مطالعاتی در سنین مختلف تشکیل شده و کتاب های مرتبط با شخصیت شهید مدرس را مورد مطالعه و بحث و بررسی قرار خواهند داد ضمن اینکه معرفی کتاب های مرتبط در فضای مجازی، برگزاری نشست های کتابخوان و مسابقات کتابخوانی با محوریت این کتاب ها از دیگر برنامه هایی خواهد بود که در طرح مطالعاتی شهید مدرس اجرایی خواهد شد.

فیض عارفی خاطرنشان کرد: در قالب این طرح مهد کودک ها و مدارس ابتدایی نیز با استفاده از کتاب های داستانی که در مورد شهید مدرس به رشته تحریر درآمده است اقدام به قصه گویی برای کودکان و خردسالان خواهند کرد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی کاشمر یادآور شد: اجرای این طرح به تصویب انجمن کتابخانه های عمومی کاشمر نیز رسیده و مقرر شده است کارگروهی متشکل از اداره کتابخانه ها، مجتمع فرهنگی زیارتگاه شهید مدرس، اداره آموزش و پرورش، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره تبلیغات اسلامی و همچنین فعالان مردمی حوزه کتاب در کاشمر تشکیل و نحوه اجرای موثر طرح را مورد بررسی قرار داده و راهکارهای اجرایی طرح را تدوین و ابلاغ کنند.

فیض عارفی تصریح کرد: امیدواریم اجرای این طرح مطالعاتی که از خردسالان تا بزرگسالان را پوشش خواهد داد علاوه بر آشنایی با سبک زندگی، اندیشه و آراء شهید مدرس، منجر به ترویج بیشتر فرهنگ کتاب و کتابخوانی در شهرستان کاشمر شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز