خبرگزاری کار ایران

افزایش چهار برابری پرداخت مستمری تأمین اجتماعی در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۴۶۲۸

مدیر کل تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: در حالی که پرداخت مستمری از سوی تامین اجتماعی استان در سال ۹۸ ماهانه ۲۹۵ میلیارد تومان بود، در تیرماه سال جاری این رقم به هزار و ۱۹۶ میلیارد تومان رسیده که افزایش بیش از چهار برابری را نشان می دهد.

به گزارش ایلنا از مشهد، سید محسن نظام خیرآبادی در نشست شورای اداری شهرستان مشهد افزود: در سال ۹۸ میزان مستمری پرداختی این نهاد در شهرستان مشهد ۲۴۱ میلیارد تومان بوده است که در تیرماه ۱۴۰۱ به ۸۵۳ میلیارد تومان رسیده است.

وی اضافه کرد: البته باید توجه داشت پرداختی در سال ۱۴۰۱ با وجود اختلافاتی که بین هیات امنای سازمان، شورای عالی کار و مصوبه دولت رخ داده و مصوبه پرداخت حقوق در مجلس که در حال بررسی است در نهایت با افزایش ۵۷ درصد برای حداقل بگیران و ۱۰ درصد برای سایر سطوح پرداخت می شود.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان رضوی، ۵۲ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد و گفت: ۴۶ درصد جمعیت خراسان رضوی و ۶۷ درصد جمعیت شهری استان تحت پوشش این سازمان است.

نظام خیرآبادی افزود: تامین اجتماعی خراسان رضوی ۹۵۹ هزار بیمه شده و ۲۵۲ هزار مستمری بگیر دارد که با احتساب افراد تحت پوشش آنها، ۲ میلیون و ۹۷۳ هزار و ۵۰۰ نفر از جمعیت استان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند.

وی تامین اجتماعی را یک نهاد عمومی و غیردولتی دانست و ادامه داد: تمامی هزینه های سازمان از محل حق بیمه افراد و بخشی اندکی نیز از سرمایه گذاری های سازمان تامین می شود.

مدیر کل تامین اجتماعی خراسان رضوی به کسری ماهانه ۱۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی این سازمان در کشور اشاره کرد و گفت: کسری نقدینگی جز مواردی است که به واسطه عدم پرداخت حق بیمه افراد یا شرکتها بروز می کند و البته در تامین اجتماعی بخشی از مشکل به ادارات باز می گردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز