خبرگزاری کار ایران

اجرایی شدن طرح شهر هوشمند در شهرداری ها

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۱۹۶۹

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری کشور در بردسکن گفت:با اجرایی شدن طرح هوشمند تمامی خدمات شهرداری ها به صورت الکترونیکی به مردم ارائه می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، مهدی جمالی زاده گفت: برنامه داریم تمامی فرایند های شهرداری که مردم با آن سروکار دارند به صورت الکترونیکی صورت بگیرد و با اجرای طرح شهر هوشمند مشکل زیست محیطی نیز در شهرها مرتفع می شود.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرداری ها بیش از ۳۷۰ ماموریت به آنها واگذار شده است نارضایتی هایی نیز مردم از این نهاد دارند که با اجرایی شدن طرح شهر هوشمند این نارضایتی ها به حداقل و یا صفر می شود.

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری کشور از تفاهم نامه خرید اتوبوس ها و مینی بوس های برقی در کشور خبر داد و گفت: رویکرد و سیاست ما براین است که مردم را به استفاده از ماشین ها و موتورسیکلت های برقی ترغیب و تشویق کنیم که این مهم نیاز به فرهنگ سازی دارد که خبرنگاران می توانند دراین حوزه نقش خوبی را ایفا کنند.

 جمالی نژاد ضمن تقدیر از حجت الاسلام نیک بین نماینده پرتلاش و پیگیر شهرستان های بردسکن ، کاشمر، خلیل آباد و کوهسرخ گفت: با توجه به بازدیدهای انجام شده و مسایل و مشکلات شهرداری های منطقه کمک خوبی را از محل ماده ۵۸ و ماده ۳۹ و به لحاظ لجستیکی به شهرداری ها تزریق خواهد شد.

وی بیان کرد: وقتی رضایت مندی مردم را در روستاها و شهرها بالا ببریم این سرمایه اجتماعی خود باعث ارتقاء و تضمین امنیت ملی می شود.

وی با بیان اینکه در کشور ۳۸ هزار دهیاری وجود دارد گفت: دهیاری ها همانند شهرداری ها یک نهاد عمومی غیر دولتی هستند ولی به دنبال این هستیم با تزریق منابع مختلف دهیاری ها را نیز تقویت کنیم تا در راستای عمران و آبادانی روستاها نیز گامی برداشته شود.

جمالی نژاد از تدوین طرحی برای روستاهایی که مرکز دهستان می باشند خبر داد و گفت: هر چند اعتبارات و شرایط سخت اقتصادی مشکلاتی را برای شهرداری های کوچک و دهیاری ها ایجاد کرده است ولی از محل ردیف های مختلف چه ماده ۵۸ و ماده ۳۹ و تامین قیر و تجهیز ماشین آلات به شهرداری ها و دهیاری ها کمک می شود و اخیرا با تفاهم نامه با بنیاد مسکن به امضا رسید که منابعی که قبلا برای بنیاد مسکن بوده است به حساب دهیاری ها واریز شود که از این لحاظ نیز دهیاری ها تقویت شوند.

در این سفر مدیح شهردار بردسکن ، عمارلو شهردار انابد و  نجفی شهردار شهرآباد مسائل و مشکلات حوزه شهری را مطرح و با توجه به کمبود بودجه خواستار کمک برای تکمیل پروژه های نیمه تمام حوزه مدیریتی خود شدند که خوشبختانه معاون محترم وزیر کشور با درخواست های شهرداران منطقه موافقت کرد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در سفر به شهرستان بردسکن که بنا به دعوت حجت الاسلام نیک بین نماینده مردم بردسکن در مجلس شورای اسلامی صورت گرفت ، وی ضمن دیدار با مدیح شهردار ،رئیس شورای شهر بردسکن و نخعی نماینده شورای شهرستان در استان از پروژه های در دست اقدام شهرداری های بردسکن ، انابد و شهرآباد نیز بازدید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز