خبرگزاری کار ایران

ایلنا از مشهد گزارش می دهد؛

پرستاران بیمارستان پاستور نو خواستار پرداخت حقوق‌های عقب‌افتاده خود شدند

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۰۹۵۷

دبیرکل خانه پرستار ایران گفت: پرستاران ساعت‌های زیادی در طول شب و روز برای بیمارستان کار می کنند و امیدشان به دریافت همین حقوق و مزایای اندک است که اخیرا دچار دیرکرد در پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، طی روزهای گذشته، پرستاران بیمارستان پاستور نو مشهد با برگزاری تجمع اعتراضی در این بیمارستان خواستار افزایش حقوق و پرداخت حقوق‌های عقب افتاده شدند.

یکی از پرستاران معترض خطاب به مسئولان این بیمارستان می‌گوید: حق و حقوقی که شما می‌گیرید! یک سوم  آن را این پرسنل نمی‌گیرند. اگر شما همان حق و حقوق پارسال را می‌گیری ما هم همان حق و حقوق پارسال را می‌گیریم. در این بیمارستان طی ۲ سال کرونا، پرستاران جانشان را گذاشته‌اند؛ خانواده‌اشان را از دست دادند.

در همین خصوص محمد شریفی مقدم دبیرکل خانه پرستار عنوان کرد: در شرایطی که پرستاران بیمارستان های دولتی مشمول قانون ارتقای بهره وری کارکنان بالینی نظام سلامت هستند و ساعت هایی هم که در طول شب یا روزهای تعطیل کار می کنند، مشمول ضریب ۱.۵ می شود، اما پرستاران بخش خصوصی نه مشمول این قانون می شوند و نه ضریب بیشتری برای فعالیت آنها در روزهای تعطیل یا شیفت شب در نظر گرفته می شود. البته تعداد اندکی از بیمارستان های خصوصی قائل به اجرای قانون بهره وری کارکنان نظام سلامت هستند، اما متاسفانه بیشتر آنها این قانون را رعایت نمی کنند و این مساله باعث می شود که ساعت کاری موظفی پرستاران بخش خصوصی به شکل محسوسی از بخش دولتی بیشتر شود.

پرستاران بیمارستان پاستور نو خواستار پرداخت حقوق‌های عقب‌افتاده خود شدند

دبیرکل خانه پرستار ایران ادامه داد: بر مبنای قانون ارتقای بهره وری کارکنان بالینی نظام سلامت، پرستاران بخش دولتی می توانند با ۳۶ ساعت در هفته شیفت های موظفی خود را پر می کنند، اما پرستاران بخش خصوصی باید حتما ۴۴ ساعت کار کنند. این در حالی است که پرستاران بخش دولتی می توانند با دو شیفت شب ۱۲ ساعته، ساعت های کاری هفتگی خود را پر کنند، اما با توجه به عدم وجود ضریب ۱.۵ برای بخش خصوصی، پرستاران این بخش علاوه بر دو شیفت شب، باید ۲۰ ساعت هم در طول روز کار کنند تا بتوانند شیفت های خود را پر کنند.

وی افزود: متاسفانه مدتی است که بیمارستان پاستور نو مشهد در پرداخت حقوق، اضافه کاری و پرکیس به نیروهای خود دچار مشکل شده و این مساله اعتراض پرستاران این بیمارستان را به همراه داشته است؛ زیرا این پرستاران ساعت های زیادی در طول شب و روز برای بیمارستان کار می کنند و امیدشان به دریافت همین حقوق و مزایای اندک است که اخیرا دچار دیرکرد در پرداخت شده است.

شریفی مقدم اظهارداشت: بیمارستان های خصوصی براساس قانون کار فعالیت می کنند و معمولا حداقل حقوق قانون کار را به پرستاران می پردازند؛ یعنی در حال حاضر حقوق پرستاران بیشتر بیمارستان های خصوصی از جمله بیمارستان پاستور نو مشهد برای بار سختی که در طول ساعت های کاری به دوش می کشند، تنها حدود ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

خانه پرستار مشهد نیز در این رابطه بیانیه‌ای صادر کرد. در این بیانیه آمده است: در پی اعتراض همکاران بیمارستان پاستور مشهد به دلیل عدم پرداخت معوقات و‌ مطالبات و برگزاری تجمع اعتراضی آرام در محیط داخلی این بیمارستان در کنار ارائه‌ی خدمت به بیماران اورژانسی و بخش‌های ویژه، از اعتراض مدنی و حقوق قانونی همکاران پرستاری و سایر کادر درمان، حمایت تمام قد می‌کنیم.

در این بیانیه تاکید شده که پرسنل بسیاری از بیمارستان‌های خصوصی در طول پاندمی کرونا، پا به پای سایر مراکز درمانی از جان و سلامتی خود و خانواده‌های خود مایه گذاشته و با مراقبت موثر خود باعث کم شدن اثرات مخرب کرونا شدند و در این راه از بذل جان و سلامتی خود دریغ نکردند.

در ادامه می‌خوانیم: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در رسیدگی به وضعیت معیشتی و امنیت شغلی و روانی پرستاران‌، امید است به درخواست‌های قانونی پرستاران و کادر درمان کشور توجه شود و دیگر شاهد اعتراض و انتقاد همکاران خود نباشیم.

پرستاران بیمارستان پاستور نو می‌گویند: مدیران و مسئولان این بیمارستان، پرستاران را با حقوق‌های بسیار ناچیز به‌کار می‌گیرند.

این پرستاران که تعدادی از آنها دارای قرارداد ۸۹ روزه و طرحی بود‌ه‌اند، پس از فروکش موقتی کرونا از کار اخراج شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز