خبرگزاری کار ایران

آغاز به کار تاکسی امدادگر در نیشابور

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۴۱۷۹

به مناسبت روز ایمنی حمل و نقل، طی مراسمی با حضور مسئولین تاکسی امدادگر به عنوان همیار آتش نشان و همیار اورژانس در نیشابور آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شهردار نیشابور در مراسم آغاز به کار تاکسی های امدادگر با تبریک روز ایمنی حمل و نقل به فعالان این عرصه گفت: بسیاری از فعالیت هایی که در دو سازمان حمل و نقل بار و مسافر و آتش نشانی و خدمات ایمنی انجام می شود نماد فعالیت های شهرداری است که با جان مردم سرکار دارند و شهرداری نیشابور از این حیث یکی از شهرداری های برتر کشور بوده است.

حسن میرفانی اظهار داشت: تاکسیرانان به عنوان بخش عظیمی از نیروهای فعال جامعه در بخش خدمات در صورت برخورداری از آموزش و ساماندهی می توانند نقش موثری در کاهش آسیب پذیری به ویژه در مرحله امداد و نجات ایفا کنند.

مدیر سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری نیشابور در این مراسم اظهار کرد: طی تفاهم نامه ای بین سازمان های حمل و نقل بار و مسافر و آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری و اورژانس ۱۱۵، تاکسی امدادگر از امروز به صورت ویژه فعالیت خود را آغاز کرد.

اسماعیل قندهاری گفت: یکی از مهمترین موضوعات در مسائل امدادی رسیدن به موقع امدادگر سر صحنه حادثه است و تاکسی ها به علت پراکندگی خوبی که در سطح شهرها دادند برای این موضوع مناسب هستند.

وی تاکید کرد: در نیشابور یک هزار و ٢۶٨ تاکسی داریم که در نقاط مختلف شهر پراکنده هستند و اگر ۱۰ درصد از این تاکسی‌ها آموزش های تخصصی و ویژه لازم را فرا گیرند و در حوزه امدادی وارد شوند، می‌توانند در آتش سوزی و حوادث جرحی که ممکن است برای مردم اتفاق بیفتد فورا وارد عمل شوند.

قندهاری ادامه داد: در این راستا و پس از طی دوره های تخصصی ویژه امداد، گواهینامه های مرتبط برای تاکسیرانان داوطلب توسط همکاران اورژانس صادر شده است و توسط سازمان حمل و نقل بار و مسافر با همکاری سازمان آتش نشانی تاکسی های فوق به کپسول آتش نشانی و جعبه کمک های اولیه مجهز شدند، همچنین در این زمینه لوگوی ویژه تاکسی امدادگر نیز روی بدنه تاکسی نصب می شود.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور نیز عنوان کرد: در ادامه این طرح ۱۲۵ تاکسی سطح شهر به عنوان امدادگر و همیار آتش نشان فعالیت خواهند کرد تا در اسرع وقت در زمان حادثه به عنوان نماینده آتش نشانی اقدام کنند.

علی اکبر شکیبا با اشاره به آمار تصادفات و حوادث جاده ای بر آموزش های آتش نشانی در کنار آموزش های راهنمایی و رانندگی در هنگام اخذ گواهینامه تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز