خبرگزاری کار ایران

حضور مدیران اقتصادی و فرهنگی در نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۸۰۷۶

رئیس کمیسیون اقتصادی، مشارکت‌ها و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر مشهد از حضور مدیران اقتصادی و فرهنگی در نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، مجید دبیریان در گفت‌و‌گویی پیرامون برگزاری نمایشگاه ظرفیت‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در شهر دوشنبه تاجیکستان اظهار کرد: نمایشگاه توانمندی‌های اقتصادی، صنعتی، فرهنگی و ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در روزهای هفتم تا دهم اسفند ماه در دوشنبه پایتخت تاجیکستان با محوریت خراسان رضوی و مشهد برگزار می‌شود.

وی افزود: این نمایشگاه بهترین فرصت برای نمایش دستاوردها و ظرفیت‌های اقتصادی و فرهنگی میان دو شهر "دوشنبه" و مشهد بوده و می‌تواند عایدات بسیاری در پیشبرد اهداف مشترک این دو جغرافیای دوست و همسایه فراهم آورد.

رئیس کمیسیون اقتصادی، مشارکت‌ها و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با توجه به مناسبات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مشترک مشهد با دوشنبه، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی و نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر نیز در این نمایشگاه حضور دارند.

دبیریان با اعلام اینکه پیوندهای فرهنگی و اقتصادی میان دو کشور ایران و تاجیکستان می‌تواند موجب توسعه خدمات، ارتقا ظرفیت‌های بین المللی و خدمات فنی و مهندسی شود، عنوان کرد: نمایندگان شورای شهر مشهد با رویکرد تعامل بین الملل و ارتباط موثر با همسایگان و در راستای دعوت و درخواست رسمی طرف تاجیکستانی در این نشست حضور دارند.

وی ادامه داد: حضور مدیران شهری مرتبط با حوزه فرهنگی و اقتصادی که موضوع برپایی این نمایشگاه است، در دستور کار قرار گرفته و سفیر ایران در تاجیکستان نیز به حضور و بهره‌مندی از این فرصت که برای مشهد فراهم آمده است، تاکید دارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی، مشارکت‌ها و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: حضور گردشگران و زائران تاجیکستانی در مشهد مقدس ظرفیتی ارزشمند بوده که بایسیتی تقویت گردد، با توجه به اینکه ظرفیت پروازی میان مشهد و تاجیکستان تنها یک مرتبه در هفته صورت می‌پذیرد، باید در راستای حل این مسئله با مساعدت و همراهی مقامات کشوری ایران و تاجیکستان و وزارت راه و شهرسازی کشور اقدام کرد.

دبیریان اظهار کرد: سفرهای خارجی در مدیریت شهری با طی کردن فرآیند در کمیسیون سفرهای خارجی و تایید امور بین الملل شهرداری مشهد صورت پذیرفته و در این صورت، تیم کارشناسان و مدیران شهری به سفرهای بین المللی اعزام می‌شوند.‌

وی اشتراکات فرهنگی میان مردم مشهد و دوشنبه را پتانسیلی عظیم در تقویت مناسبات میان دو کشور قلمداد کرد و گفت: می‌توانیم در آینده نزدیک نیز شاهد برپایی نمایشگاهی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اقتصادی مشترک مشهد و دوشنبه به میزبانی مشهد باشیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی، مشارکت‌ها و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر مشهد در پایان بیان کرد: یکی از اهداف مهمی که در این نمایشگاه دنبال می‌شود، توسعه گردشگری فرهنگی و اقتصادی و تجلی شعار «مشهد، جهانشهر برکت و کرامت» است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز