خبرگزاری کار ایران

تأمین سرمایه در گردش از بزرگترین مشکلات واحدهای تولیدی خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۶۵۳۵

رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن خراسان رضوی گفت: بیشترین مشکلات مالی واحدهای تولیدی در استان مربوط به تامین سرمایه در گردش است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، احسان خانه‌آباد در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان، سازمانی برای بسیج کردن توان مهندسان در کمک به بخش تولید و معدن خراسان رضوی است. این سازمان به دلیل وجود مشکلات اقتصادی در کشور طی چند سال گذشته به حوزه مانع‌یابی و مانع‌زدایی از صنایع ورود جدی پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن خراسان رضوی در حوزه انرژی، هماهنگی امور اقتصادی بین بخش‌ها و تجارت و بازرگانی نیز ورود فعال داشته و در همین راستا کانون تجارت و بازرگانی استان را به عنوان اولین کانون فعال در این زمینه در کل کشور افتتاح کرده است. 

وی افزود: همچنین ۱۴۰۰ مانع شناسایی و برای آن‌ مصوبه تصویب شده است‌. علاوه بر این در طول یک سال گذشته با فعالیت‌های انجام شده ۴۰۰۰ شغل ثبیت و یا ایجاد شده و امید است تا انتهای سال این تعداد شغل به ۸۰۰۰ مورد برسد.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم مشکلات را در صنعت شناسایی کنیم، گفت: به همین منظور برای رفع موانع بخش صنعت و معدن کلینیک صنعت شهید چمران مشاوره‌های مختلفی را به بخش صنعت ارائه کرده و به تازگی کلینیک معدن نیز در استان افتتاح شده است. امروز یکی از بزرگترین مشکلات صنایع کشور نداشتن نیروی کار متخصص است؛ به همین جهت در این زمینه اقداماتی تخصصی برای اشتغال تضمین شده صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: مسائل مختلفی از جمله عدم اجرای صحیح قوانین، نبود وجود ماشین‌آلات معدنی جدید، عدم تامین سرمایه، نبود زیرساخت‌های مناسب از جمله جاده و برق و... در بخش معدن وجود دارد که منجر به ایجاد مشکلات در حوزه معادن شده است. بخش معدن یکی از حوزه‌های استراتژیک کشور بوده که باید به خوبی به آن پرداخته شود. امروز در این نشست ۲۷۰ مانع شناسایی شده که بخشی از آن  مربوط به حوزه معدن استان است.

رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن خراسان رضوی اعتبارات در نظر گرفته شده برای رفع موانع تولید و واحدهای تولید گفت: اعتبار و توان ما نیروی انسانی و جهادی ماست اما سعی کرده‌ایم مدیران استانی را پای کار آورده و اعتبارات را شناسایی کنیم. همچنین تلاش می‌شود تا با ایجاد هم‌افزایی بین بخش‌ها مانع‌زدایی انجام دهیم.

خانه‌آباد درباره مشکلات مالی واحدهای تولیدی در استان نیز بیان کرد: بیشترین مشکلات مالی واحدهای تولیدی در استان مربوط به تامین سرمایه در گردش است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز