خبرگزاری کار ایران

امکان تحصیل برای ۱۳۶۰ دانش آموز محروم از پدر به برکت وقف

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۳۰۷۸

مدیر مدرسه موقوفه عبدالله رضوی شاندیز گفت: هر ساله در مدرسه موقوفه عبدالله رضوی ۱۲۰ دانش آموز تحصیل می کند و از ابتدای تأسیس این مدرسه تا امروز امکان تحصیل ۱۳۶۰ دانش آموز در مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم فراهم آمده است.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمد رضا حیاتی بیان کرد: مدرسه شبانه روزی موقوفه عبدالله رضوی واقع در شاندیز از سال ۱۳۷۴ با مشارکت موقوفه عبدالله رضوی شاندیز و آموزش و پرورش استان تاسیس شد و بر اساس نیت واقف خیر اندیش تنها دانش آموزان یتیم می توانند در این مدرسه تحصیل کنند. تمام هزینه های تحصیلی دانش آموزان در این مدرسه، از محل اجرای نیت موقوفه پرداخت می شود. 

مدیر مدرسه موقوفه عبدالله رضوی با بیان اینکه فراهم آوری تمام امکانات سخت افزاری برعهده موقوفه و نیروی آموزشی برعهده آموزش و پرورش بوده است؛ افزود: ابتدا این مدرسه فقط در مقطع راهنمایی فعال بود اما با تغییر نظام آموزشی علاوه بر متوسط اول، متوسطه دوم در شاخه کار و دانش در سه رشته صفحات وب، کشاورزی و برق نیز فعالیت خود را شروع کرد که به دلیل تنوع رشته های آموزش و پرورش و رفتن دانش آموزان به رشته های علوم انسانی، تجربی، ریاضی فیزیک و فنی و حرفه ای امسال رشته کار و دانش ما حذف شده است.

وی گفت: ما در سال حدود ۴۰ دانش آموز ورودی به متوسط دوم داریم که هر کدام جذب یکی از رشته ها می شوند و صرفا همه شاخه کار و دانش را انتخاب نمی کنند، البته موقوفه در حال پیگیری دریافت مجوز برای راه اندازی متوسطه دوم در رشته های انسانی و ریاضی فیزیک است و به زودی رشته انسانی و احتمالا ریاضی فیزیک برای متوسطه دوم راه انداری خواهد شد. 

حیاتی کل ظرفیت خوابگاه مدرسه موقوفه عبدالله رضوی برای دانش آموزان متوسطه اول را  ۱۲۲ نفر و برای دانش آموزان متوسطه دوم را ۶۰ نفر عنوان کرد و افزود: این مدرسه هر سال  حدود ۱۲۰ دانش آموز داشته، حدود ۴۰ نفر خارج می شدند و ۴۰ نفر ورودی به مدرسه بوده است، تاکنون حدود ۱۱۶۰ دانش آموز متوسطه اول و حدود ۲۰۰ دانش آموز متوسطه دوم در کار و دانش در مدرسه موقوفه عبدالله رضوی تحصیل کرده اند.

وی تصریح کرد: در همان سالهای ابتدایی تاسیس مدرسه موقوفه عبدالله رضوی، قراردادی با فنی و حرفه ای مبنی بر آموزش مهارت های خیاطی، پیرایش، تعمیرات موبایل، الکترونیک، سخت و افزار و نرم افزار کامپیوتر و کلاس های آشپزی برای دانش آموزان متوسطه اول بسته شد تا وقتی از بدنه آموزش و پرورش جدا شدند بتوانند برای خود شغل و حرفه ای غیر از رشته دانشگاهی داشته باشند.

وی بیان کرد: مدرسه موقوفه عبدالله رضوی تنها مدرسه در سطح کشور است که رتبه ممتاز در مدیریت کیفیت مدار را کسب کرده است و در الگوی تعالی مدیریت مدرسه که برنامه اجرای سند تحول هر سال جزو مدارس ممتاز بوده است و به عنوان مدرسه  ۵ ستاره کشوری مروج سلامت شناخته شده است. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز