خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی در مشهد:

نرخ مزد سال جاری مربیان آموزشگاه‌های رانندگی مشهد هنوز ابلاغ نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۹۱

مزد امسال مربیان آموزشگاه های رانندگی مشهد در کمیته نرخ گذاری مجمع امور صنفی به تصویب رسیده است ولی با گذشت ۷ ماه از ابتدای سال هنوز ابلاغ نشده و مربیان زیر فشار شدید معیشتی، همان مزد سال گذشته را دریافت می کنند.

ایلنا: رئیس انجمن صنفی مربیان آموزشگاه‌های رانندگی مشهد از عدم ابلاغ نرخ مزد سال جاری مربیان شهر مشهد خبر داد.

«مصطفی ریحانی» در این باره به ایلنا گفت: مزد امسال مربیان آموزشگاه های رانندگی مشهد در کمیته نرخ گذاری مجمع امور صنفی به تصویب رسیده است ولی با گذشت ۷ ماه از ابتدای سال هنوز ابلاغ نشده و مربیان زیر فشار شدید معیشتی، همان مزد سال گذشته را دریافت می کنند.

وی ادامه داد: افزون بر گرانی سرسام آور کالاهای ضروری زندگی، وسایل جانبی خودروها در سال جاری بیش از ۵۰ درصد گران شده است و در چنین شرایطی، دریافت مزد سال گذشته نتیجه ای جز افزایش فشار معیشتی بر مربیان و خانواده هایشان ندارد.

این فعال صنفی افزود: در تهران یکبار بدلیل تورم و بار دیگر در ابتدای سال جاری نرخ مزد مربیان آموزشگاه های رانندگی افزایش پیدا کرد. در حال حاضر، نرخ مزد آنها ساعتی ۳۵۰۰ تومان است اما مربیان شهر مشهد ساعتی ۲۵۰۰ تومان مزد می گیرند که تفاوت قابل توجهی است.

وی در ادامه خواستار تعلق یارانه دولت به سهم حق بیمه مربیان شد و گفت: بیمه مربیان آموزشگاه های رانندگی خویش فرماست و پرداخت هزینه اش که برای بسیاری از آنان مقدور نیست.

رئیس انجمن صنفی مربیان آموزشگاه های رانندگی مشهد در پایان اظهار داشت: سهم حق بیمه یک مربی به همراه خانواده چهار نفره‌‌اش، یعنی همسر و دو فرزندش، ماهانه ۱۳۰ هزار تومان می شود که رقم نسبتا بالایی است. دولت برای کمک به معیشت رانندگان تاکسی، ۱۷ درصد از سهم حق بیمه آنها را در قالب یارانه پرداخت می کند. مربیان نیز از دولت انتظار دارند به آنها در پرداخت سهم حق بیمه شان کمک شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز