خبرگزاری کار ایران

حیات دوباره ۳ نفر با اهدای اعضای بانوی سبزواری/ تشریح جزئیات توسط فرزند فاطمه بهنامی فر

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۳۷۹۶

فرزند فاطمه بهنامی فر(نودهی) بیمار ۶۲ساله ای که پس از تحمل بیماری و مرگ مغزی با رضایت اعضای خانواده و توجیه کادر پزشکی به ۳ نفر جان دوباره بخشید جزئیات این اهدای عضو را تشریح کرد.

حامد پویان مهر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص نحوه رضایت و اهدا عضو فاطمه بهنامی فر (نودهی) گفت: حدود یک هفته پیش پس از نامساعد شدن شرایط جسمی مادرمان، وی ابتدا به بیمارستان حشمتیه سبزوار منتقل شد و پس از تایید خون ریزی مغزی برای درمان تخصصی و عمل جراحی شبانه به بیمارستان رضوی مشهد انتقال یافت.

وی افزود: پس از انتقال به مشهد، عمل جراحی انجام شد اما متاسفانه طی یکی دو روز بعد از آن دچار مرگ مغزی شد که این امر توسط کادر پزشکی نیز مورد تایید قرار گرفت.

فرزند مرحومه بهنامی فر ادامه داد: بعد از توجیه پز‌شکی و صحبت مسئول کمیته مرگ مغزی بیمارستان، مادرم در شامگاه یکشنبه جهت پیوند اعضا به بیمارستان منتصریه (بیمارستان ویژه پیوند اعضا) منتقل شدند و ۳ عضو بدن او برای پیوند به بیماران خاص اهدا و با همکاری بهشت رضا و کادر درمان پیکر وی نیز با آمبولانس در اطراف حرم مطهر رضوی طواف داده شد و سپس برای تدفین به سبزوار منتقل و در قطعه نام آوران مصلی سبزوار تشییع شد.

وی در خصوص رضایت اعضا خانواده ایشان برای اهدا اعضا نیز گفت:از آنجایی که در ایام شهادت امام رضا(ع)  قرار داشتیم و توجیهات و دلایل علمی کادر پزشکی از نظر تایید مرگ مغزی برای ما کاملا مورد قبول واقع شده بود با رضایت قلبی اقدام به امر اهدا عضو کردیم چرا که باور قلبی ما این بود که مادرم با آرامش بیشتر و شادی روحی به رحمت خدا برود و دیگر بیماران نیز از نعمت زندگی دوباره برخوردار شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز