خبرگزاری کار ایران

کاهش ۵٠ درصدی مرسولات پستی خارجی در نیشابور

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۱۴۶۵

رئیس اداره پست نیشابور گفت: از چهار ماه قبل پوشش بیمه‌ای مرسولات پستی فیروزه به خارج از کشور حذف شده و مرسولات پستی خارجی نیشابور ۵۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدقاسم موسوی افزود: بیشترین مرسولات پستی نیشابور شامل فیروزه، زعفران و گیاهان دارویی بوده و بیشتر این‌ مرسولات به مقصد کشورهای امارات، کشورهای جنوب شرق آسیا، اندونزی، آلمان و آمریکا است.

وی با اشاره به اینکه مرسولات ۱۹ فروشگاه اینترنتی در نیشابور از طریق اداره پست انجام‌ می‌شود اظهار داشت: روزانه به طور میانگین ۶۰۰ مرسوله سفارش خرید اینترنتی به نیشابور وارد می‌شود و طی یک سال گذشته حدود سه هزار و ۹۰۰ سفارش خرید اینترنتی از این شهرستان صادر شده است.

وی با اعلام اینکه طی یک سال گذشته میزان مرسولات پستی نیشابور به کشورهای خارجی یک هزار و ۹۶۵ فقره مرسوله وارده و ۶۳۰ فقره صادره بوده است‌ ادامه داد: طی این مدت اداره پست نیشابور ۲۸۹ هزار و ۲۳۵ فقره مرسوله صادره و ۶۳۳ هزار و ۲۰۹ مرسوله وارده داشته و طی یک سال گذشته نسبت به سال قبل به ترتیب میزان مرسولات پستی صادره و وارده به نیشابور، فیروزه و زبرخان ۲۹ و ۳۲ درصد افزایش یافته است.

رئیس اداره پست نیشابور گفت: میزان توزیع مرسولات پستی در نیشابور به ۹۵درصد افزایش یافته و بدین‌ترتیب مراجعات به اداره پست در شرایط کرونا بسیار کاهش یافته و میزان درآمد اداره پست نیشابور طی ۶ماهه نخست امسال ۲۲میلیارد ریال و این میزان در مدت مشابه پارسال ۱۸میلیارد ریال بوده است.

موسوی خاطر نشان کرد: هنوز اداره‌ پست شهرستان‌های فیروزه و زبرخان از نیشابور تفکیک نشده و به خاطر کمبود فضا و نیرو به بخش خصوصی سپرده شده و ماهیانه به طور میانگین چهارهزار کارت سوخت المثنی توزیع می‌شود که طی ۴۸ ساعت توزیع می‌شود. 

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال ۳۱هزار و ۱۱۶ سند تک برگی توسط نامه‌رسان‌ها توزیع و ۲۴هزار و ۲۳۰ کدپستی عادی و ایجادی برای شهروندان صادر و ۲هزار و ۱۷۵ مدارک شناسایی مفقود شده اعم از گواهینامه، کارت سوخت و گذرنامه به دست همشهریان رسیده است.

وی اعلام کرد: اجرای طرح پلاک‌کوبی در فیروزه شروع شده و در نیشابور و زبرخان هنوز در مرحله انعقاد قرارداد هستیم و برای اجرای این طرح ۲۵میلیارد ریال مورد نیاز است و تاکنون چهار تمبر اختصاصی به مناسبت دهه فجر، شهدای آتش‌نشان، روزهای ملی خیام و عطار در نیشابور رونمایی شده و در قالب طرح تمبر یادبود ٢ هزار و ٢٠٠ تمبر چاپ و ۶٠٠ برگ تمبر رونمایی شده است.

موسوی یادآور شد: اداره پست شهرستان نیشابور با ۳۸ نیرو،۳۶ دفتر پیشخوان شهری، پنج دفتر پیشخوان روستایی، ۲نمایندگی شهری و ۱۶ نفر نامه‌رسان و سه پیمانکار توزیع امانت از بخش خصوصی در حال خدمت‌رسانی به شهروندان است و در راستای تکریم ارباب رجوع ۲ باجه اضافه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز