خبرگزاری کار ایران

معاون دادگستری استان خبر داد؛

رسیدگی به بیش از ۷۰ گزارش انتخاباتی در خراسان‌‌رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۰۱۸۷

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری خراسان رضوی از رسیدگی به بیش از ۷۰ گزارش انتخاباتی و اختصاص بیش از ۵۰ شعبه ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات احتمالی انتخاباتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، سید امیر مرتضوی در نشست با اصحاب رسانه ضمن تقدیر از تمامی دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات افزود: در سایه تعامل و همدلی مسئولان شاهد فرآیند طی مطلوب برگزاری انتخابات در سطح استان هستیم و در این میان نقش رسانه ها بسیار پررنگ و مؤثر بوده که جای تشکر و قدردانی دارد.

وی با اشاره به برگزاری ۱۰ جلسه در قالب ستاد و کارگروه پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی خراسان رضوی گفت: پس از وصول دستورالعملها ۳ جلسه در قالب ستاد پیشگیری با ۱۹ مصوبه و ۷ جلسه در قالب کارگروه پیشگیری با ۳۸ مصوبه در مشهد و ۶۹ جلسه ستاد با بیش از ۳۰۰ مصوبه در شهرستانهای استان با هدف رصد فرایندها و پیشگیری از تخلفات احتمالی انتخاباتی تشکیل شده و علاوه بر آن در ۱۱ جلسه نیز به بررسی مسائل مربوط به فضای مجازی پرداخته شده که ماحصل آن ۴۵ مصوبه بود.

وی با اشاره به تلاش همه جانبه دستگاه قضایی در راستای برگزاری یک انتخابات قانونی گفت: نسبت به تمام حوزه های قضایی دستورالعمل های انتخاباتی صادر و ۵۷ شعبه ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات احتمالی انتخاباتی در سطوح مختلف قضایی در نظر گرفته شده است.

رئیس کارگروه پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی خراسان رضوی گفت: تا امروز ۷۳ گزارش از ۲۲ شهرستان از برخی تخلفات به این ستاد واصل شده که ۶۹ مورد از این گزارشها با تدبیر و مدیریت حل و برای ۴ مورد پرونده قضایی تشکیل و در صورت اثبات تخلفات برخورد قاطع قانونی صورت خواهد گرفت.

وی گفت: با توج به گسترش وسایل ارتباط جمعی؛ مردم بسیار آگاه شده اند و هوشمندانه انتخاب می کنند بنابراین از نامزدها می خواهیم از دادن وعده های غیرممکن و فریبنده خودداری کنند چه بسا تبلیغات اغوا کننده برای آنها نتیجه عکس داشته و با عدم اقبال عمومی روبه رو شوند چراکه مردم به خوبی متوجه بداخلاقی های انتخاباتی می شوند و ذائقه عمومی توهین، تخریب، تحقیر و مانند آن را برنمی تابد.

مرتضوی افزود: ما در مجموعه قضایی و با هدف خدمت هرچه بیشتر با استفاده از ۶۵۰۰ دیده بان مردمی تلاش کردیم نظارت ویژه ای بر حُسن اجرای قوانین توسط مسئولان داشته باشیم و براساس گزارشات مستند اقدامات خوبی نیز در زمینه برخی تخلفات به انجام رساندیم.

وی با اشاره به نقش ارزنده رسانه ها و ارتقاء آگاهی های عمومی گفت: رسانه ها در استان خراسان رضوی همواره یاری رسان مسئولان در زمینه خدمت رسانی بوده و انشاء الله در انتخابات آتی نیز شاهد نقش آفرینی مطلوب آنها در راستای ایجاد شور و نشاط انتخاباتی و حضور حداکثری در پای صندوق های رأی خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز