خبرگزاری کار ایران

مجوز ایجاد شهرک لجستیک تربت‌ حیدریه صادر شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۰۰۸۸

نماینده تربت‌ حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی گفت: مجوز ایجاد پارک یا شهرک لجستیک تربت‌ حیدریه دریافت شده که با تحقق آن این شهرستان پس از مشهد و خواف، سومین شهرک لجستیک استان را خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محسن زنگنه با بیان اینکه اکنون در حال بررسی برای مکان‌یابی و تعیین زمین برای ایجاد این شهرک هستیم، اظهار داشت: در شهرک لجستیک امکانات زیربنایی از جمله انبارها، یخچال ها، نمایندگی بانک ها، دفترخانه های اسناد رسمی، گمرک و بیمه تجمیع شده و تولید کنندگان عمده می‌توانند تولیدات خود را تا زمان فروش و عرضه به بازارهای داخلی و خارجی، در این محل نگهداری و از این طریق به مناطق مختلف کشور و جهان ارسال کنند.

وی با بیان اینکه پارک لجستیک در هر منطقه بر اساس آمایش سرزمینی وظایف تخصصی‌تری دارد که در این خطه با محوریت معدن و صنایع معدنی استقرار خواهد یافت، گفت: اگر بحث لجستیک معادن را بتوانیم در این خطه محقق کنیم، کمک خوبی به توسعه اقتصادی معادن تربت‌ حیدریه خواهد شد و البته کمکی نیز به منطقه خواف خواهد شد.

وی بیان کرد: از لحاظ امنیتی و مسائل پدافند غیرعامل، مناسب نیست که تمام امکانات و تجهیزات در یک منطقه متمرکز شود، به خصوص نزدیکی خواف با مرز، اقتضا می‌کند جلسه اختصاصی در این خصوص با معاون وزیر صنعت؟، معدن و تجارت و رییس هیات عامل ایمیدرو برگزار شود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: تربت‌حیدریه اکنون از مزیت راه‌آهن برخوردار است و بحث فرودگاه این خطه نیز از این هفته عملیاتی می شود که اعتباراتی نیز برای اجرای آن در نظر گرفته‌ شده و امید است تا دهه فجر امسال شاهد برقراری پرواز در این فرودگاه باشیم.
زنگنه افزود: همچنین بر اساس توافق سال ۹۸ با ایمیدرو، مقرر شده است که پیمانکار ساخت جاده مسیر تربت‌ حیدریه - رشتخوار، نسبت به تعریض محور حدفاصل راه‌آهن به تربت‌ حیدریه نیز با طول هزار و ۲۰۰ و عرض ۱۱ متر اقدام کند که در انتظار تحقق موافقت‌نامه ایمیدرو هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز