خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب خبرداد:

ایجاد ۹۶ فرصت شغلی در شهرستان خوشاب خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۱۳۵۸

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوشاب گفت: نود و یک میلیارد ریال تسهیلات در زمینه احداث گلخانه، فرآوری پسته، مکانیزاسیون، توسعه باغات، پرورش دام و کشاورزکارت پرداخت شده است، که در مجموع باعث ایجاد و تثبیت ۹۶ نفر اشتغال در سطح شهرستان شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سبزوار، ابراهیم رودسرابی در این خصوص افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۶۸ نفر با مبلغ ۱۰۲۲ میلیارد ریال در سامانه تسهیلات جهاد کشاورزی ثبت نام کرده  که تعداد ۱۵۶ نفر به مبلغ ۹۱ میلیارد ریال موفق به اخذ تسهیلات شده اند. 

رودسرابی با بیان اینکه عمده تسهیلات پرداختی در بخش کشاورزی یارانه دار است، گفت: تسهیلات پرداختی به کشاورزان و سرمایه گذاران با سود ۱۲ تا ۱۵درصد و مدت بازپرداخت ۶-۱سال متغییر است، همچنین سرمایه در گردش واحد های تولیدی با بهره ۱۰ تا ۱۲درصد و باز پرداخت یکساله در سامانه تسهیلات جهاد کشاورزی فعال و قابل پرداخت است.

مدیر جهاد کشاورزی همچنین از پرداخت تسهیلات یکساله با سود ۱۲درصد برای خرید کود و سموم شیمیایی تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال به گندم کاران خبرداد و افزود: با توجه به حذف یارانه کود های پتاسه و فسفاته کشاورزان عزیز می توانند جهت دریافت این تسهیلات برای خرید کود مورد نیاز اقدام کنند. 

رودسرابی گفت: متقاضیان وام قبل از هرگونه ثبت نام برای دریافت تسهیلات، جهت اخذ مجوز مربوطه اقدام کنند. 

وی با اشاره به اینکه شهرستان خوشاب مستعد سرمایه گذاری در بخش های مختلف کشاورزی ، دام وطیور و صنایع تبدیلی و تکمیلی است، گفت: استفاده از  تمام ظرفیت های شهرستان و دستگاه های اجرایی به ویژه ستاد رفع موانع تولید مستقر در فرمانداری جهت حمایت از سرمایه گذاران در بخش کشاورزی دراولویت کار اداره جهاد کشاورزی قرار دارد. 

ابراهیم رودسرابی ادامه داد: موانع ایجاد شده برای سرمایه گزاران به طور مرتب رصد و در کارگروه های مختلف با محوریت فرماندار شهرستان بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ می شود.

وی در پایان با اشاره به واگذاری کلیه فعالیت های تصدی گری دولت به بخش خصوصی اعلام کرد: ایجاد کارگزاری فروش نهادهای کشاورزی، ایجاد مراکز جهاد کشاورزی غیر دولتی، ایجاد شرکت های خدمات فنی و مشاوره ای، ایجاد شرکت های خصوصی آب خاک ، ایجاد شرکت های خدمات مکانیزه بخش کشاورزی وایجاد شرکت های تعاونی دامداران شهرستان از جمله فعالیت های مورد حمایت این مدیریت است که متقاضیان می توانند جهت آگاهی از شرایط اختصاصی و دریافت مجوز های لازم به جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز