خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون اول رئیس جمهوری انجام شد؛

بهره‌برداری از کارخانه تولید خوراک دام نهبندان

با حضور معاون اول رئیس جمهوری کارخانه تولید خوراک دام نهبندان مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، در مراسم افتتاحیه طرح مشارکت مردم در راه اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته که با حضور معاون اول رئیس جمهوری و به صورت ویدئو کنفرانس همزمان در ۷ استان کشور در حال برگزاری بود ، کارخانه تولید خوراک دام شهرستان نهبندان توسط استاندار خراسان جنوبی مورد بهره برداری قرار گرفت.
 
استاندار خراسان جنوبی در مراسم افتتاح این طرح گفت: همزمان با این پروژه ۵ طرح دیگر نیز در شهرستان های نهبندان ، سربیشه، بیرجند و طبس مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.
 
 سید علی اکبر پرویزی، ادامه داد: این طرح ها در زمینه‌های مختلفی همچون صنایع مواد غذایی، تولیدات و محصولات کشاورزی و دامی ، خوراک دام و پرورش ماهی و پرورش شتر فعالیت خواهد کرد.
 
وی با بیان اینکه ۸۵۰ خانوار در این طرح‌ها سهامدار هستند ادامه داد: با بهره برداری از این طرح ها برای ۸۳ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.
 
وی با اشاره به اینکه ۷۷ میلیارد ریال برای اجرای این طرح ها در استان سرمایه‌گذاری صورت گرفته است افزود: ۹ طرح دیگر نیز در استان در مرحله بهره برداری قرار دارند که امیدواریم هرچه سریعتر تسهیلات مورد نیاز این طرح‌ها از سوی صندوق کار آفرینی امید پرداخت و این طرح ها نیز به چرخه تولید وارد شوند.
 
بر پایه این گزارش ؛ کارخانه تولید خوراک دام شهرستان نهبندان در روستای چاهداشی از توابع این شهرستان   مورد بهره برداری قرار گرفت که با افتتاح آن برای ۲۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.
 
این گزارش حاکیست ۷۲۰۰ تن تولید سالانه در دو بخش خوراک دام پرواری و خوراک دام شیری و ۷۰۰ میلیون ریال اعتبار با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این طرح به انجام رسیده است.

کد خبر : ۴۲۱۸۰۵