خبرگزاری کار ایران

به دلیل قراردادهای کوتاه مدت؛

کارگران معادن شاهکوه در مقابله با تأخیر حقوق و فقدان ایمنی ناتوان‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۰۴

چکیده: مجموع کارگران پیمانی معدن شاهکوه حدود ۲۰۰ نفر هستند که به طور میانگین سه ماه حقوق نگرفته‌اند. / مدت قرارداد پیمانکاران معادن سنگ گرانیت شاهکوه با کارگران سه ماهه است.

دبیر خانه کارگر خراسان جنوبی از تاخیر سه ماهه در پرداخت حقوق حدود ۲۰۰ کارگر شاغل در معادن سنگ گرانیت شاهکوه واقع در شهرستان نهبندان خبر داد.

«حسین براتی» در این باره به ایلنا گفت: استخراج سنگ گرانیت معادن شاهکوه را تعداد زیادی از شرکت‌های پیمانکاری بر عهده دارند که عموما حقوق کارگران را با تاخیر پرداخت می‌کنند.

این فعال کارگری تعداد کارگران شاغل در هر کدام از این شرکت‌های پیمانکاری را حدود ۳۰ تا ۴۰ نفر ذکر کرد و افزود: مجموع کارگران پیمانی معدن شاهکوه حدود ۲۰۰ نفر هستند که به طور میانگین سه ماه حقوق نگرفته‌اند.

به گفته این فعال کارگری، علاوه بر تعویق سه ماهه در پرداخت حقوق، بیمه این کارگران نیز با تاخیر به حساب تامین اجتماعی واریز می‌شود.

براتی درباره قرارداد کاری این کارگران با شرکت‌های پیمانکاری گفت: مدت قرارداد پیمانکاران معادن سنگ گرانیت شاهکوه با کارگران سه ماهه است و چون کارگران فاقد هرگونه تضمین شغلی هستند قدرت اعتراض به تأخیر حقوق‌شان را ندارند.

براتی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر رعایت ایمنی کار در معادن شاهکوه، اظهار داشت: به دلیل ضعف نظارت، ایمنی کار در معادن شاهکوه به صورت جدی رعایت نمی‌شود.

او در خاتمه گفت: بی‌توجهی به بهداشت کار و نادیده گرفتن عوامل فیزیکی و شیمیایی همانند گرد و غبار، گازهای معدن، صدای گوش‌خراش، روشنایی نامطلوب، درجه حرارت نامطلوب، حمل و جا به جایی دستی بارهای سنگین و… تاثیرات غیر قابل جبرانی بر سلامت کارگران معدن می‌گذارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز